Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 8 april 2009

Omedveten påskhandlande och en kvinnlig (?) förmåga...

Jag ska aldrig mer klaga på pensionärer i butiken!
Dagens tips: Åk inte för att storhandla en onsdag inför skärtorsdag, långfredag och påskafton!!! :-O
Det var helt ärligt, en miss från vår sida. Jag är numera (när jag både är mammaledig och jobbar) helt ovetande om vilken dag det är. Det är ett UNDER att jag kommer till jobbet rätt dagar. (Jag tror det är rätt dagar i alla fall, arbetskamraterna har inte sagt något annat). :-D

Hur som helst. När vi kom dit var parkering "en aning" mer fullknökad än vanligt.
"-Vad gör allt folk här", sa jag till sambon. Förmodligen slutade jag lyssna efter att ha ställt frågan (?) För när vi sen går omkring i affären, så slår det mig: "Men älskling, det är ju påsk!"
"-Ja, jag sa ju det", muttrar sambon, helt klart lite småirriterad för att jag inte hade hört hans svar tidigare. (Han säger att fenomenet: "ställa en fråga och sen inte lyssna på svaret" är en förmåga som bara kvinnor har).

Själv är jag fullständigt övertygad om att han inte alls svarade på min tidigare fråga.... Han håller nog med mig, för just nu står han och lagar hamburgare för att bli förlåten för sitt misstag... ;-)

5 som har tyckt till:

Anonym sa...

Jag hade nog funderat samma sak! Brukar ju göra det med folk på stan när jag är där....

Anjo sa...

Hehe han blev lite lätt sur...fan du hinner ju knappt komma hem förrän du ska sitta vid datorn...oops.....

Anjo sa...

Jo det var ju sånt oxå....det var ju fantastiskt trevligt att träffa dej oxå!!kram

Lilla jag sa...

Hahaha...jag känner ju er båda och vet inte varför jag tror att han faktiskt svarade dig ;)
Hmburgarna var kanske mer, en "håll dig lugn nu älskling" handling än en "förlåt mig"...:-D

Västgötskan sa...

A-C:
Nu ska du inte förstöra mina höga tankar här... ;-)