Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 18 april 2009

Äcklig och meningslös...!

Jag tror mig veta anledningen till varför jag aldrig haft en fästing på mig. (*peppar peppar*)

De små jävlarna hinner helt enkelt inte suga sig fast. Mina reaktionsförmåga när det gäller lätt beröring stärks med minst 2.000 % varje vår! Vid minsta lilla "kittling" så tittar jag och/eller viftar med handen över den aktuella punkten.

Jag ska väl tillägga att i 98 % av fallen finns där ingen fästing. Men det har varit ett par enstaka tillfällen genom åren, där min blixtsnabba "förmåga" har lönat sig! :-)

Äckliga är de i alla fall. Och fullständigt meningslösa... *ryser*

4 som har tyckt till:

Lina sa...

Ja mycket ska man behöva höra! :-O
Som tur är så har han inte utövat leken hemma...än.

Fan viken vidrig bild du hittat. Jag hatar oxå fästingar. Var jätte sjuk av borrelia för ca 10 år sen. Har aldrig varit så risig i hela mitt liv. Blää...

Örjan sa...

Kan inte vara roligt för B om du börjar vifta vid beröring.... :-D

Västgötskan sa...

Örjan:
Tänk jag undrade vem som skulle reagera på "beröring", "kittling" och/eller "punkt".
Vad förvånad jag blev att det var du.... NOT! :-D

Jempa sa...

Bara den där bilden får mig att rysa och slå mig på kroppen.

Det enda bra med fästingar är att man inte behöver låtsas inför barnen att man gillar dom. Man SKA tycka att dom är äckliga.. :)