Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 13 november 2009

Vuxna människor... *suckar*

NASA känner sig tvingade att gå ut och säga att jordens undergång i filmen "2012" inte är på riktigt, då de fått många frågor efter att filmen haft premiär. Man blir ju mörkrädd. Om inte vuxna människor kan skilja film från verklighet, hur f-n kan vi då kräva att barnen ska göra det..?!

I Borlänge och Falun har poliser fått kravet på sig att de måste dela ut 1560 trafikböter innan årsskiftet för att nå upp till sina mål.


Är det någon jävla tävling? Jag förstår om man har som mål att ha X antal hastighetskontroller per år, men varför räknar man bara antalet böter...? Vad skulle de göra om ingen (mot förmodan) skulle köra för fort...?

3 som har tyckt till:

- sa...

Jadu, jag hade samma tanke..folk är inte kloka! Men du vet vad som hände efter Hajen-filmerna: Folk blev rädda för att bada, tillochmed i små sjöar. Och efter Psycho fick folk noja på duschdraperier..

Är man så lättpåverkad ska man kanske hålla sig undan från såna filmer...?

Och det där med böterna, har jag misstänkt länge. Likaså att f-kassans handläggare får bonusar om de godkänner så få sjukskrivningar som möjligt..

Cynisk? Jag?

Ina sa...

Själv klart ska man stötta varandra i svåra stunder. Men han är bara rädd att vi i familjen ska råka illa ut. Du vet hur lilla staden är. Mycket skitsnack och glåpord istället för att hjälpa och förstå. Så då känner han just NU att han vill inte blanda in oss i detta (fast vi redan är inblandade). Så det är nog mera en reaktion att skydda sin familj.

Anonym sa...

varfor inte:)