Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 7 november 2009

Jag är nog en fjortis...?

Tove i tårar efter juryns kritik. Jag tror det kan vara bra för henne att få negativ kritik. Varje vecka har de öst (förtjänade) superlativ över henne och att någon gång få höra att man som 16-åring inte KAN klara allt galant, är nog bara nyttigt!

Att Rabih åkte ur var väl inte en vecka för tidigt. Jag måste i och för sig erkänna att han (lustigt nog) inte var sämst igår. Det var Eddie. Som också han lustigt nog, inte ens hängde löst...?!



Att Erik Grönwall var bäst igår finns det inga tvivel om! Laila grät, publiken skrek och jag satt i soffan och lipade... Hur kan killen ha en sån otrolig röst?! :-O
Så fort hans namn nämndes skrek en massa fjortisar. Jag måste kanske erkänna att jag är lite fjortis i hjärtat då...? Fast inte tillräckligt mycket fjortis för att tokrösta på Rabih. ;-)



Ex,

3 som har tyckt till:

Alfahannen sa...

Igår såg jag (med ett halvt öga) för första gången på Idol denna säsong.

Toves status begriper jag inte alls, hon har en sjujäkla utstrålning men ganska intetsägande sång (kom ihåg att jag bara sett ett avsnitt).

Reza tycker jag däremot var fantastisk.


Erik sjöng mycket bra, men valde tyvärr fantastiska Queens allra sämsta och svulstigaste låt. Låt vara att Laila har speciella minnen kopplade till den, men den är bara för mycket.

Calle tyckte jag stod för kvällens insats (jag erkänner att jag är färgad av det faktum att jag älskar låten, både Beatles version och Joe Cockers), ståpäls!

Resten av fältet var helt nollställt.

Att kritisera Idol är i mitt hem liktydigt med att svära i kyrkan, därför skriver jag dessa rader med risk för att få något hårt i huvudet.

Bara en sak till;
Jag kräks på Jihde.

Jempa sa...

Hade jag varit fjortis på riktigt hade jag nog älskat Rabih.. Synd att inte han begåvades med Eriks röst.. ;)

Västgötskan sa...

Alfahannen: Nej, du har så rätt. :-) Igår var Tove inte lika bra som vanligt.

Jempa:
Ja, man hade nog gjort det. Är det tragiskt att man är fjortis x 2..? :-O