Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 13 november 2009

Det bästa med gymmet är...

Jag har nog inte varit så nära att kissa ner mig sen jag var i 4-5-årsåldern. Inte ens under de två gångerna jag har varit gravid! Igår gick jag på toa strax efter 14.30 på jobbet. Sen bar det av till gymmet klockan 16.30 med en resväg på ca 40 min. Kände ingenting när jag gick ut från jobbet, men de 40 minuterna visade sig vara nästintill de längsta i mitt liv! :-O

När det var ca 10 min kvar, så tänkte jag: "Herregud, jag kommer kissa på mig. Eller ska jag stanna längs vägen och kissa i ett dike? Nej, det går säkert hålla sig i 10 min till..."

Från den tankestunden fram till gymmet innebar det ofrivilliga knipövningar, (vilket kanske är bra?) lättande av bältet, (ett hål) samt uppknäppande av byxknapp. Från parkeringen upp till gymmet var en sån där osäker väg, där jag inte visste om jag skulle springa för att komma till toaletten fort, eller gå långsamt för att det inte skulle hända en olycka pga "studsande steg"!

Väl upp för trappan KASTADE jag mig in på toaletten. Det har aldrig varit så skönt att gå på toa någonsin! Och de som jobbade i receptionen hade aningens frågande ansiktsuttryck. Tur om man kan glädja nån...? ;-)

2 som har tyckt till:

Moosan sa...

Hur blev toningen?...på tal om nåt helt annat :-D

Västgötskan sa...

Ja, kissnödig - toning. Aningen långsökt... ;-)