Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 28 november 2009

För mig är vinnaren redan utsedd!

Det var helt rätt person som åkte ur Idol igår. Mariette fick duellera mot Calle och fick se sig slagen på snöret till semifinalen. Jag tror delvis att det (tyvärr) beror på att hon är tjej, samt att låtvalet inte var tillräckligt bra. Att välja låtar som folk känner igen kan vara nog så viktigt.

Sen har jag bara en sak till att säga; Vinner inte Erik Idol är det något som är fullständigt jävla galet. Killen är helt fantastisk! Både han och Tove är självklara finalister i mina ögon, men han är ändå strået vassare. Tove känns lite för ung och "grön" än så länge. (Sen att hon kommer jobba inom musikbranschen finns nog inga tvivel om!)



Det var längesen någon artist trollband mig som Erik gör. Jag ryser i hela kroppen när han sjunger. Han scenspråk känns klockrent och framträdandena känns äkta och magiska! Jag lovar att köpa en skiva. ;-)

0 som har tyckt till: