Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 4 november 2009

Min sambo blev gay för en stund...

När jag såg på Ugly Betty fick jag en förvånsvärt stor lust att ha en gaykompis-a-la-Mark. Jag nämnde detta för sambon och plötsligt började han "strutta runt" här hemma och prata med ljus röst. Plötsligt var lusten inte lika stor... ;-)
När jag googlade på serie-namnet fick jag även upp bilder på America Ferrera som spelar Betty. Hon såg vääääldigt annorlunda ut utan glasögon och tandställning. :-O

Fotad av brittiska MarieClaire

8 som har tyckt till:

oumberligating sa...

Intressant med det här med gestaltningen av "bögar" ofta så fjollas det till, men man glömmer ofta motsvarigheten, de riktigt "manliga" bögarna (ler).
Jobbade med en sådan kille i många år, synd om honom när han äntligen skulle komma ut ur "garderoben" så var det ingen som ville tro på honom! "Du som är så manlig" sas det blandannat, jag det finns mycket fördomar att jobba med i samhället. Men vad skulle vi kära Bloggvänner annars skriva om (ler)!
Onsdag idag, trevligt så! Ha en fin fortsatt vecka!
Eller som min supermanlige Kompis brukade säga på kul:
-Skrik som en Gris!
Kram ifrån Oumberlige Peter!
Som faktiskt är lite sur för att jag får för få kommentarer på min eminenta blogg, det gäller även din blogg, borde vara minst 100 dagligen här, jag gör vad jag kan just nu (ler)!

Västgötskan sa...

Jo, det finns säkert alla varianter. Alla har vi fördomar, garanterat.
Tack för dina fina ord! :-)

Unknown sa...

Underbar syn om din man "stuttade" OM KRING... Skulle gärna vilja sett det..haha.. men hon var myyycket snyggare utan tandställning !! Kram

bagerskan sa...

Jag vill oxå ha en sån där fjollig bög-kompis som man kan shoppa kläder med, kolla in killar när man fikar m.m. Dom verkar så glada o positiva!
Kram Karin

Daniel sa...

Men jag kan lära sin sambo vara äkta gay

Kan lära honom fnittra.

Västgötskan sa...

Maria:
Jag vet inte om du verkligen vill det.. ha ha!

Karin:
Ja, eller hur. Man får en killkompis fast ändå tjej. Perfekt ju! :-)

Daniel:
Ha ha! Ja, då har jag ju en gaykompis sen. Men då har jag ju ingen sambo istället.

ellererro sa...

haha, jag skulle nog också vilja ha en fjollig bögig kille när man tänker efter verkar dom verkligen roliga att umgås med ju?! :D

svar: tack så mycket om headern :)

Gurtah sa...

Det ni tjejer vill ha är ju en tjej kompis, fast utan alla intriger, temperament, avundsjuka, prat bakom ryggen och diverse annat som ni gillar att göra för att ställa till det för varandra... ;-D
Då måste det ju bli en man... Om än en fjollig bög. :-D