Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 5 november 2009

Undrar om jag har varit hund i ett tidigare liv?

Igår när jag var på väg till gymmet slog det mig; När det är mörkt ute och jag ska gå och sätta mig i bilen, går jag med extremt raska steg! Så fort jag satt mig och stängt bildörren slappnar jag av. (Nej, jag har tydligen inga traumatiska upplevelser från skräckfilmer där det sitter någon i baksätet). ;-)

Hundar (och många andra flockdjur) har en inbyggd instinkt att ju mindre yta, desto mindre farligt. Rätt puckat av mig att bli rädd från början såklart, men är man mörkrädd så är man. Men framför allt puckat och tro att om det nu skulle vara någon som är på väg mot mig/jagar mig, så är jag skyddad så fort bildörren är stängd (men inte låst)…

4 som har tyckt till:

oumberligating sa...

Voff!
Min kortaste kommentar någonsin!
Kram ifrån Peter!

Alexandra sa...

Och hästen är tvärtom. Ju större yta desto säkrare... Men dom är ju flyktdjur och vi rovdjur...

Sussi sa...

Jag gör likadant, men jag låser dörrarna också;-)

Västgötskan sa...

Peter:
Den kortaste kommentare, inlägget.. You name it! ;-)

Alex:
Vem vill vara ensam på en stor skog/fält i mörker. Nej tack. :-)

Sussi:
Skönt att veta att man inte är ensam. Ha ha!