Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 26 november 2009

Jaså, NU pratas det om skrämselpropaganda?

Man har nu konstaterat att en man har dött av vaccinet. En man som hade nytransplanterat hjärta. Man ska nu undersöka hur vaccinet kunde stöta bort de nya organet ur kroppen. Åtta personer har tidigare dött strax efter att ha tagit vaccin, men de har alla haft svåra, kroniska sjukdomar. Man säger nu att detta är det första fallet man faktiskt kan koppla till vaccinet.

Fascinerande… Med tanke på att Mary Mårtensson skriver en artikel där hon säger att en av anledningarna till att man ska vaccinera sig är att 15 stycken har dött i svininfluensan - inte av vaccinet.
Om jag nu inte minns helt fel så har flertalet av de som dött i sjukdomen också haft svåra, kroniska sjukdomar (precis som de som dött strax efter de har tagit vaccinet). Man har dessutom inte kunnat bevisa att det orsakats av just svininfluensan. Varför räknas då alla dessa 15 personer, när man inte räknar alla 9 som dött efter vaccination…? Det är väl samma utgångspunkt?

Det skrivs stora rubriker om att att människor kommer skrämmas såpass att de inte tar vaccinet.
"Vad tjänar medierna på att skrämma upp folk hela tiden. /…/ Jag och mina barn tog sprutan för tre veckor sedan. Vi lever fortfarande och har inte haft en enda biverkning - ändå tillhör jag en riskgrupp och riskerade tydligen att dö för att jag valde att slippa influensan...”, skriver signaturen Mymeaning.

De flesta av oss har en del läkemedel hemma. Gå och läs bipacksedeln så kommer ni alla att se vilka biverkningar man kan få. Hur många är det som tagit vacciner (har för mig att det är typ 2 miljoner redan)? Det är fan klart att någon dör, tyvärr men det är så med ALLT.”, skriver signaturen Lollipoplol.

Precis vad jag tycker också, fast om svininfluensan. Media, stat och läkemedelsbolag har kört skrämselpropaganda från första stund. När man opponorerar sig och ifrågasätter vilket som är mest riskfyllt; vaccin eller influensa, då blir man idiotförklarad? Svininfluensan som dessutom visat sig döda betydligt FÄRRE människor än den vanliga influensan...?!



Ab, Ab, DN, SvD

1 som har tyckt till:

Gurtah sa...

En av de få vettiga reportagen jag har sett angående denna fråga.
http://svtplay.se/v/1632479/kritik_mot_influensalarm