Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 1 november 2009

22 vuxna karlar...

Fascinerande hur snabbt politik, ekonomi, nyheter och världsvält kan försvinna ur människor och medias tankar, så fort det vankas lite fotboll.

Jag ska inte radda upp alla artiklar här, men fick det till totalt 58 stycken (6 st i SvD, 14 st i DN 6 stycken i Aftonbladet och 32 stycken (!) i Expressen). Att det kan vara så spännande med 22 vuxna karlar som springer runt och leker med en boll..?!

Nej, tacka vet jag riktig sport; som hockey! ;-)

3 som har tyckt till:

Go gôbbe från Götet sa...

Eller varför inte, som du själv, ägna sig åt något fysiskt istället för att sitta/stå och stirra på när ett antal snubbar slår/sparkar/kastar en puck/boll åt endera hållet?

Om jag någon gång ser på fotboll/hockey, så skall det vara spel i världsklass och inte spel på halvfart när man jämför med de stora pojkarna ute i världen . . .

Var någonstans annat än vid en allsvensk match, kan man se till synes vuxna och intelligenta människor stå och skrika sig hesa och i sämsta fall slå grannen på käften bara för att det inte går rätt väg?

Nä, jag fattar'nte . . .

Västgötskan sa...

Så sant som det är sagt. Framför allt stycke tre...

Anonym sa...

hockey?? vad är det för nåt ?