Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 27 mars 2009

Tre tankar om snö...

1. Varför kan inte vägverket förutspå snön, när både SMHI och svenska folket är fullt medvetna om att det ska komma…?

2. Varför kör bilar inte på sin sida vägen FRÅN BÖRJAN? (Så man ”bildar” fyra hjulspår istället för tre!)

3. Varför är det alltid jag som behöver ge mig ut i modden, utanför spåren, när jag får möte???

5 som har tyckt till:

Jempa sa...

Och än en gång känner jag mig rätt nöjd att jag inte har körkort.. ;)

Mamasnest sa...

Och jag undrar varför vägverket måste åka runt och flytta snö från en hög till en annan, vad gör det för skillnad och varför la de inte snön där från början???

Tove Kungsholmen sa...

VV är verkligen makalöst dåliga på det där med snö. Stockholm lmslås som du vet varje år när första snön kommer. Ingen skottar, bussarna kommer inte fram och människor förfryser på gatorna.

Punkt två och tre fick jag läsa flera ggr innan jag fattade hur du menade. Inget fel på din beskrivning, bara väldigt främmande när motorvägen som passerar mig har fyra filer i varje riktning! :D

Ha en jätteskön helg!

Alfahannen sa...

1. För att det är roligare att röja först när det kommit riktigt mycket.

2. För att naturkatastrofer (typ 2 cm snö) för oss människor närmare varandra.

3. För att du (som du nämnde i ett tidigare inlägg) inte längre är wild & crazy bakom ratten.

Lät det förnuftigt? :D

Västgötskan sa...

Mamasnest:
Det är också en bra fråga. :-)

Tove:
Lucky you (med fyrfilig väg). Du hade nog HATAT min väg till jobbet! (Men det är iaf en asfalterad väg!) Fördelen med den är att den plogas av bönder, samt EVENTUELLT sandas. Inget salt! Den är betydligt bättre, än den större vägen (riksväg 42) som jag kör sista biten. Där det mer moddigt och halare.
Slutsats: No more SALT!!!!

Joacim:
Ha ha, njae.. Men vi säger väl att det stämmer. Så länge... :-D