Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 17 mars 2009

Det är inte lätt att vara liten...

Hade en fullständigt hysterisk (!) son för en timme sen. Han ville varken sitta och leka eller sitta hos mig och gosa. Jag skulle iväg och lämna stora sonen på dagis en stund senare, därför ville jag inte lägga honom innan vi kom hem. Efter mycket om och men, samt försök att trösta av olika slag, fick jag nog.

Jag satte honom på golvet brevid mig. Han fortsatte skrika. Men plötsligt tystnade han lite grann och fick ur sig mellan jättesnyftningarna: "Na-na".
Gud, vilken ångest jag fick. Han var ju så trött så ögonen gick i kors. Tog upp honom igen och gav nappen. Sen lugnade han faktiskt ner sig en liten stund och vi åkte till dagis tur och retur och sen hem och direkt hopp i säng.
Behöver jag säga att han somnade utan ett endaste litet pip... :-D

1 som har tyckt till:

whatthefuckdotcom sa...

Hahaha, dom föds verkligen med den där: Ge-mamma-ångest-knappen. ;)