Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 15 mars 2009

Pest vs. kolera...

Av uppenbara skäl, såg jag inte melodifestivalen igår.
Jag ska ärligt erkänna att jag inte är ett fan av varken Af Ugglas eller Opera...!
En kvinna vars ansikte och kroppsspråk kan liknas vid en ångestfylld "Gollum" (Sagan om ringen) eller en låt vars text inte går att urskilja, pga allt gapande.

Tja, känns som pest eller kolera på något sätt. Men det förstnämnda hade i så fall varit bättre! Det är en helt ok låt, även om Af Ugglas är extremt...eh...annorlunda.

4 som har tyckt till:

Anonym sa...

Ja fy för folk som är annorlunda, Backstreet voice borde vunnit istället. :)

Västgötskan sa...

Anonym:
Har du hört talas om ironi? "Annorlunda" valdes efter att inte kommit på något bättre (mer passande) ord.

Dino78 sa...

Opera är vackert. Faktiskt. Så länge det inte är kvinnor som sjunger...för då kan det låta lite väl högt...men jag älskar arior sjungna av José Carreras...(Pavan och Domingo är med bra!)

Alfahannen sa...

Själv blir jag helt knäckt av att höra Jussi Björlings otroliga stämma i antingen "Till Havs" eller framför allt "O Helga Natt". En av de kraftfullaste och mest fulländade operaröster som välsignat världen. Det är bara att gå och lägga sig efter att ha hört honom, man är helt slut :)