Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 28 mars 2009

Måttet av orimlighet...

Jag sitter här och är fortfarande smått chockad. Smått irriterad.
Hur kunde Magnus Samuelsson vinna Let´s Dance? Om det ska vara en tävling i popularitet, varför behöver de över huvudtaget lära sig att dansa?

Jag håller med om att det är en grym utveckling han har varit med om och att han kan flytta sin 150 kg:s kropp med sån lätthet.


Men dansmässigt är han och Laila i helt olika divisioner. Det är inte bara som David och Goliat. Det är som att hockeyspelare och isdansare skulle tävla i isdans.
Som om en perserkatt och en pitbull skulle slåss.
Som om Göran Hägglunds KD skulle få flest röster nästa val...
Det är orimligt. Eller BORDE i alla fall vara det!

Jag hoppas (och väntar på spänning) på det riktiga dansprogrammet: "So you think you can dance". Underbart och fullständigt brilliant program, där de bedömmer dansen. Inte vem av deltagarna som charmar skjortan av alla "bruttor" runt om i landet (unga som gamla).




ab, ab

12 som har tyckt till:

Alfahannen sa...

Jo, men det är ju det som är risken när svenska folket får bestämma. Den som är populärast vinner, inte den duktigaste (såvida inte den populäraste och duktigaste är samma person förstås).

whatthefuckdotcom sa...

Instämmer helhjärtat!

Sarah sa...

Jag gillade som sagt inte laila :p men jag är lite småkär i Annika, kan ha varit därför ;)

Västgötskan sa...

Sarah:
Det är du och sambon. Han har suttit här och dreglar över Annika varje fredag. :-D

cleanlivingbymed sa...

Jag håller med Laila var bättre, och borde vinna.

Goliat och David är ju ganska lik varandra! =)

Kram

Strumpan & Co sa...

Mnja. Om man ska se till deras utveckling tycker jag att Magnus kom längre. De hade ju, som du skriver, så olika startpunkter, Laila med sin fintrimmade kropp och musikalitet och Magnus, stor och stel som ett kylskåp. Redan första programmet tänkte jag att det var underligt att Laila var med, var förvånad att hon inte hade en danskarriär bakom sig.

Den stora skrällen var att Morgan inte var i final! :-(

Anonym sa...

Tror du verkligen att Bagge skulle vunnit: So you think you can dance?
Nej hon skulle ha vunnit: The Apprentice.

I alla idrotter och tävlingar har man klasser och regler. Division 1 och 2. Proffs - amatörer. Handicap i golf mm. Bagge var inte i samma klass som de andra. Hur kul är det att se en boxningsmatch mellan en världsmästare och svensk juniormästare i olika viktklasser. Magnus och Annika vann lets dance för att de var bäst i lets dance med lets dance relger. Jag tycker Magnus och Annikas bugg var bättre än Bagge och Tobias.

Sarah sa...

äh get over it! *klagar* haha

SV ; jaaa men du, visst är de så? hämnden mot de kåta killarna kommer. de borde finnas en sån dag i almanackan!

Tove Kungsholmen sa...

Men Annika var också värd det, hennes tredje final. Generellt så tycker jag att Magnus var "bättre" på så sätt att Laila ju kunde dansa redan när programmet började. Därför hejade jag på M tills jag såg Lailas shownr, då vände det raskt. När jag såg M's shownr kände jag att vändningen var helt nödvändig.

Sen kan jag inte hålla mig men "brilliant" är engelska, på svenska stavas det "briljant". Avstod från att leka språkpolis när du skrev det häromdagen men nu går det inte. Hoppas du inte tar illa upp! :)

Västgötskan sa...

Anonym:
Kan du vara snäll och hänvisa VAR jag har sagt att Laila kommer vinna "So you think you can dance"...? :-O

Tove:
Språkpolisa på du. :-D

Anonym sa...

>Kan du vara snäll och hänvisa VAR jag har sagt att Laila kommer vinna "So you think you can dance"...?
------
Nej det har du inte sagt. Det var ett retoriskt knep jag tog till för att belysa att: Om Bagge skulle vunnit bara för att hon är den bästa dansaren så borde hon varit med i So you think you can dance eller SM i tiodans. OM hon hade varit med i den tävlingen så hade hon inte varit tillräckligt duktig för den tävlingen. (Men även I so you think you can dance verkar det vara andra saker än dans. Såg ett av de amerikanska avnitten där en av de tävlande höll på att åka ut för att hon inte skrek tillräckligt mycket I want this, I want this. De verkar bedöma hur "committad" man är eller om det är att man kan skrika som en chearleader.) Så allt jag vill är att du nu skriver som en löpsedel på din blogg: "Jag hade fel! Magnus och Annika var de rätta vinnarna."

Västgötskan sa...

Anonym:
Jag har sett alla säsonger av den amerikanska "SYTYCD". Självklart vill de ha en som är hängiven dansen, med tanke på att de ska jobba med vinnaren (och många andra av deltagarna) när tävlingen är över!

"Om Bagge skulle vunnit bara för att hon är den bästa dansaren, så borde hon varit med i SYTYCD".
- Så om man är med i Let´s Dance så ska man inte kunna ta ett danssteg innan tävlingen börjar? Jag betvivlar starkt att Laila skulle klarat av det "moderna" numret i första programmet.

Vad gäller hennes tidigare "dansyrke" har hon haft kurser för barn från 6 år...