Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 24 mars 2009

Skräckblandad förtjusning...!

Jag kan inte låta bli att följa bonus-debatten. Med skräckblandad förtjusning...
Jag tycker det är skrämmande hur vissa människor resonerar, samtidigt som att det är ganska underhållande när man märker hur korkade de verkar vara... (?!)

AMF:s f.d. vd Christer Elmehagen riskerar att bli stämd, om han inte betalar tillbaka. Detta för att AMF försöker rädda sitt rykte.
Men då undrar jag: Hade de inte haft ett "fläckfritt" rykte om de från början, aldrig hade GODKÄNT dessa ersättningar/bonusar till sin VD?

Fortsättningsvis granskas Vanja Lundby-Wedin i kanterna.
Hon vägrar be om ursäkt, för hon anser att hon inte gjort något fel... (?) När hon får frågan, vem hon blivit lurad av svarar hon:
Jag kan ju känna mig lurad på det förtroende jag hade för Christer Elmehagen. När det gick dåligt för bolaget fick vi ta tillbaka en del pengar från våra medlemmar och då flyttade han sitt eget kapital för att slippa nedskrivningen. Det är djupt omoraliskt.

Hm... Här pratar vi "retorisk förvridning". Vad hände med svaret, vad gäller den ställda frågan?
Här skriver hon själv om det som har hänt: http://www.aftonbladet.se/debatt/article4719735.ab
- Givetvis vet jag vilka beslut jag är med och fattar. Det som nu avslöjats stämmer inte överens med min och den övriga styrelsens uppfattning om vilka beslut som fattats i styrelsen, skriver Wanja Lundby Wedin.
Det kanske säger mer om styrelsens kompetens, än om något annat?

2 som har tyckt till:

Anonym sa...

När jag talade med an gammal vän i eftermiddags, så kom vi in på detta med vidlyftiga ersättningar och bonusar.

Min vän sade ” det är inget annat än rent tjuveri det är stöld av folkets pengar, man kan grovt säga att dessa människor tillhör tjuvkategorin dom har bara bytt kofoten mot portföljen”

Tänkvärt !

Västgötskan sa...

Micke:
Det ligger något i det...