Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 13 mars 2009

Mitt husdjur har skaffat sambo...

Kommer ni ihåg vår söta "husspindel"?
Jag upptäckte häromdagen att "hon" (?) har skaffat en pojkvän/sambo. En väldigt macho sådan! Stor och biffig. Se själva --->

Hon (den gamla) är ju rena "minisen" i jämförelse med den här! *ryser lite*
Jag bad sambon ta bort den (nya), varpå han svarade: "Du får väl göra det."

JAG?! Ta bort/döda en spindel? Never! Den kanske hoppar på mig när jag närmar mig?! (Bilden är tagen på långt håll och mycket zoom, ska väl tilläggas). :-)

Det slutade med att ingen tog bort den och morgonen efter var "han" borta. Så någonstans i huset sitter han nu och smider planer, som säkerligen innefattar hur han ska gå tillväga för att skrämma mig som mest... :-/

5 som har tyckt till:

whatthefuckdotcom sa...

Å HUA så läskigt!!!! (Honan är alltid störst i spindelvärlden)... inte för att det spelar någon roll för dom är lika läskiga oavsett kön... ryyyyys!

Karin sa...

Men herregud vilken mysig en..
Vi lever också i en fin symbios med naturen. Eftersom vi bor i ett fuktigt klimat vid fjorden så ÄLSKAR de "små" djuren att bo hos oss.. Har dock inte sett några i år.. än!! *bank bank*
Du har nog rekordet ännu, men vänta till en bit in i sommaren så kommer jag tillbaka med mina polare ;)

Västgötskan sa...

Karin:
Visst är den "go"...
Jag kollar taken i vardagsrummet med jämna mellanrum, men än så länge håller han sig borta. (Smider fortfarande planer, garanterat!) :-D

Jag väntar med spänning på dina bilder.

Elisabeth sa...

Hade den flyttat hem till mig hade jag flyttat ut tills den var utrotad från mitt hem. Klarar inte av dem bara... vilken storlek det än är.
Men att ingen tog bort den hade gjort att jag hade blivit särbo.

Ida sa...

Den smider garanterat planer!!!!
Även om jag fullkomligt HATAR spindlar och är livrädd för dom så hade jag dödat den med ett vedträ eller nåt bara för att slippa ångesten senare att inte veta vart den tagit vägen.. för den kommer alltid tillbaka... fast hade inte min sambo eliminerat den så hade jag ringt min svåger!!!