Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 25 mars 2009

Kan hon inte läsa innantill?


Nu kräver man att Lundby-Wedins avgång. Kritiken är stor från eget håll, inom LO. Men hon hänvisar nu till att det ska ha funnits "okända dokument", som hon nu vill att de externa revisorerna ska granska.

Vad jag inte förstår är hur detta skulle kunna vara någon annans fel? Hela styrelsen, inkl. Lundby-Wedin har ju haft tillgång till årsredovisningarna. Kan hon inte läsa innantill?



SvD, SvD, SvD, ab

3 som har tyckt till:

Anneli - FixaDinBlogspot sa...

Hej!
Ingen kommentar till blogginlägget (mer än att det är för jäkligt förstås) men såg att du skrivit en fråga på min blogg ang. smilisarna :-) Om du följer länken jag har i inlägget kommer du till både dem och instruktioner, inte svårt alls.
Vissa retar de gallfeber på, men jag gillar att få visa lite extra vad jag tycker - jag gillar dem!
Ses i Blogspot-tråden på FL *ler*
mvh Anneli/Buschiq

Anonym sa...

Det stora misstaget som Wanja Lundby-Wedin gjorde var att hon föddes som kvinna.

När Annika Falkengren på SEB får hög bonus så är det hon som släpas till schavotten. När en man på AMF, Christer Elmehagen, får hög pension så är letar man fram kvinnan i styrelsen och låter henne löpa gatlopp. Denna uppräkning skulle kunna göras mycket längre. Sedan skulle man kunna göra en uppräkning av de män som har klarat sig betydligt lindrigare undan för sina felsteg (Jan Emanuel Johansson, Sigvard Marjasin, Jan O Karlsson och så alla de män som vi aldrig hör talas om som är insyltade i de aktuella skandalerna).

Jag menar inte att de drabbade kvinnorna var oskyldiga, men man tycker att alla borde behandlas lika oavsett kön.

friskytten.blogg.se

Västgötskan sa...

Jag håller med dig!
Läs tredje stycket, ang. SEB bonus. :-)

http://vastragotaland.blogspot.com/2009/03/ska-man-skratta-eller-grata.html