Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 15 mars 2009

Plötsligt slår det mig...

Låten "La voix" fick EN enda tolva av de olika städerna och det var av Norrköping. Ingen annan stad gav henne full pott. Självklart räknas TOTALA antalet poäng, det vet jag.
Men Måns fick inte mindre än 3 stycken tolvor! H.E.A.T fick 2 stycken. Ändå vinner Malena...

Riktigt? Ja (tyvärr).
Rättvist? Nej.

2 som har tyckt till:

Jempa sa...

Ja det var en skum tävling.. Tyckte riktigt synd om Måns för han blev så besviken..

Bex sa...

Klart det är rättvist. Mer rättvist än normalt, till och med, då det faktiskt var svenska folkets röster som fick avgöra i stället för kulturelitpamparna. Jag är rätt glad att vi i år faktiskt undvek att skicka samma schlagerdänga som vi skickar varje år, utan i stället provade något nytt. Inte för att jag tror att denna låt kommer att lyckas vansinnigt mycket bättre, men det finns åtminstone en chans denna gång.