Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 26 mars 2009

Förbjud mobiler också!

Tvinga dömda rattfyllerister och misstänkta alkolister att ha alkolås på sina bilar?
Det är väl inte en dag för sent. De utgör ju ett stor fara för andra trafikanter!

När man ändå är "igång"; Kan man på något sätt förbjuda SMS-tokiga bilförare att ta med sig sin mobil i bilen också?! De utgör en minst lika stor fara. De har ju knappt ögonen på vägen..?! *irriterad*

5 som har tyckt till:

Tove Kungsholmen sa...

Sms:ar bara vid rödljus jag! Pappa babblar alltid i telefon när han kör, är lite putt på honom för det.

Det där med alkolås borde vara en självklarhet.

Men nu hajar jag ingenting, har du börjat jobba helt utan förvarning eller är det bara ett gästspel?

Tove Kungsholmen sa...

Och så läste jag vidare och insåg hur det hänger ihop. Typiskt mig, babbla först och kolla sen.

Men inte ska du känna skuldkänslor för att du inte har några skuldkänslor! Undrar om det är lite av ett "lantissyndrom" (inget illa menat!) det där med att det ska vara skamfyllt att börja jobba tidigt.

Upplever inte alls det hela så här. Snarare tvärtom, det mest statusfyllda är att dela så lika det bara går på f-ledigheten så att man visar hur jämställda man är och vilken toppenman man har. Är mamman hemma hela f-ledigheten däremot, då jävlar får hon skämmas. Över sin man och sitt icke jämställda förhållande. Plus att man ju ska ha en ball karriär på ngt mediabolag också och den måste man tillbaka till illa kvickt.

Hmm...vilken roman men nog verkar det vara olika alltid.

Västgötskan sa...

Ja, det kanske är en "lantis-grej", jag har ju inget att jämföra med. :-D
Men om det är tvärtom i storstan, kan jag bara gratulera. Ni har "lyckats". :-)

Tove Kungsholmen sa...

Vet inte det jag, du märkte ironin va? Tycker inte att nåt av dem låter ultimat faktiskt. En blandning vore nog bäst! Landet lagom... :D

Västgötskan sa...

He he, jag får skylla på att det var så sent.
(Ja, 20:35 är sent, efter förta arbetsdagen + en två timmar lång excel-kurs!) :-D