Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 31 mars 2009

Det MÅSTE finnas något bättre?!

Inför besöket idag bakade jag kärleksmums. Gott!
(Tack förresten, för den mycket trevliga visiten, A-C!) :-)

Något jag bara måste ifrågasätta är; De som uppfann florsockerförpackningen, hur tänkte de? Man öppnar med lätthet första "locket"! Men under detta finns ett tunt pappershölje. Utan några perforeringar eller på annat vis "naturligt" sätt att öppna den...
Det sätt som kvarstår är alltså att på bästa sätt försöka få en så "rak" öppning så möjligt, för att florsocker inte ska leta sig in i kökets ALLA skrymslen och vrår!

Hur jag lyckades? Hm....
Hur lätt tror ni det var att hälla florsocker i dl-måttet?


3 som har tyckt till:

Jempa sa...

Jag veeet. Det där har jag också tänkt på. Helt värdelöst.

Gurtah sa...

Du har inte funderat på att ta en vass kniv och helt enkelt bara skära bort det...? :)

\majja sa...

...och sen kanske hälla över det i en ny plastbytta med lock i lagom storlek så även dl-måttet går i? ;)