Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 23 mars 2009

Lerbad hade nog funkat...

Kvällen började med en promenad med hunden. Jag hade en specifik runda utlagd i huvudet. Blev det den? Nej, det är väl synd att säga...
Första tredjedelen var korrekt. Sen såg jag en skogsväg till vänster. Perfekt, den går åt rätt håll (dvs hemåt). Först var det gegga, sen var det mer gegga, sen ett näst intill felfritt balanserande över en större bäck, där vattennivån gick 2 cm från stövelkanten... :-O

Sist men inte minst, klättring uppåt, uppåt och mer uppåt. Konstateranden från kvällen:
1. Jag har betydligt bättre lokalsinne än hunden! (Hade jag följt henne, hade vi inte varit hemma än). 1-0 till mig.
2. Hon har betydligt bättre kondis! 1-1.
3. Ska man hårddra det, så var det väl jag som lurade in oss på skogsvägen. Så kanske 1-2 då?

Ok då, "hundjäveln" vinner... ;-)

7 som har tyckt till:

Anonym sa...

Det påminner mig om denna:
http://www.youtube.com/watch?v=HBLbXT4calI

Anonym sa...

Oj, jag som tänkte ta en riktig långpromenad när jag får vara hundvakt o utforska nya vägar, men med tanke på mitt dåliga lokalsinne o att Elsa verkar ha ännu sämre är väl risken att både hund o hundlånaren blir kvar i (för) skogen länge... :-)
Vågar ni låna ut henne fortfarande?
Nä, tänkte väl det!!

Västgötskan sa...

Robert:
Ha ha, scrubs. Varför är jag inte förvånad? :-D

Lotta:
Ja ja, din sambo efterlyser väl dig efter ett dygn eller två? Så länge du håller dig nära hunden, så hittar ju polisen er bägge två. ;-)

Anjo sa...

Tack!! ska lösa det då!!

Alfahannen sa...

Låter som du haft ett härligt träningspass, vem rastade vem? :)

Bra skrivet!

Västgötskan sa...

Joacim:
Jag brukar ju alltid klaga på kärringar som rastas av sina hundar. Men man kanske ska vara tyst hädanefter..? :-D

Det värsta är att jag fick för mig att gå ut och gå (en stilla promenad) EFTER att jag hade duschat. Bad idea!

Anonym sa...

Tror du verkligen min man skulle efterlysa mig?
Möjligtvis att han skulle känna ansvar mot er o efterlysa hunden, men tack för tipset ( ska hålla mig intill hunden så kommer vi hem bägge två :-)