Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 17 mars 2009

Sen när blev humor fobi..?!

Ryska ambassaden rasar mot mellanakten i lördagens Melodifestival.
Den ryska ambassadens talesman säger så här om matrjosjkadockorna, kosackdansarna, kören med ryska officiersuniformer och lättklädda tjejer i tajta shorts med röda stjärnan på:



– Det är obegripligt för mig varför Sverige skulle visa sådan okunnighet i att tolka bilden av Ryssland, säger ryska ambassadens talesman Anatoly Kargapolov till nyhetssajten The Local, thelocal.se.

Tror de på allvar att vi TROR Ryssland består av detta?
Humor. Ironi. Har Ryssland hört talas om dessa fenomen?
Dessutom är låten ganska bra! :-D

13 som har tyckt till:

Anonym sa...

Tycker nästan att just det inslaget var bland det bästa på hela kvällen :-)

Anonym sa...

Ja se ryssar är ju en sort för sig själva så det är klart dem reagerar.
Om dem inte fattar humorn är det inte vårt problem.

Ha en fin dag nu //Linda

Anonym sa...

Ja precis, jag tror att om ryssarna hade gjort en liknade show om Sverige så ahde de troligtvis också anspelat på klyshor för det är ju det osm är kul.

Anonym sa...

men det var inte vi som nånsin gjort det

Västgötskan sa...

Anonym:
Gjort vad? Rasat?

Anonym sa...

nej, gjort en liknade show om Sverige

Västgötskan sa...

Anonym:
Jaså, nej.
Men om ni skulle gjort en med klapprande träskor och en massa halvnakna tjejer, alla vid namn "Inga" så tror jag inte svenska ambassaden ens hade höjt på ögonbrynet. :-)

Anonym sa...

nej, detta skulle vi aldg gjort för av nån mystisk anledning är det svenska temat totalt förbjudet på våran tv.

Västgötskan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Västgötskan sa...

Aj då. Ja, då blir det svårt att göra det förstås... :-D

Anonym sa...

varför halvnakna tjejer då? svenskar bär ju randiga kjolar, eller?

Västgötskan sa...

Karidola:
Randiga kjolar? Nej, inte vad jag kan komma på? Visa gärna en bild, så får vi se om jag kan dra mig till minnes.. :-)

Anonym sa...

sorry, det var ett förkläde som var randigt. Dalarna kanske.
bilden ligger här
http://karidola.livejournal.com/14871.html