Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 25 oktober 2009

Nostalgi ---> Terapi ?

Det är inte varje dag man får rödvin på ett 1-årskalas. Och (tyvärr) är det inte varje dag man träffas sina vänner från gymnasiet.
Det är konstigt. Så fort jag träffar någon gammal vän så får jag alltid deja-vu-tankar och börjar babbla konstant om hur det var för 10 år sen, när vi gjorde det och det och det! Hur roligt det var när vi gick på bussfester, brände nudlar och var så blyga att "Bonde-söker-fru-Roger" framstår som självsäker...!

Nostalgi är härligt, men nånstans börjar man ändå undra; Behöver jag gå i terapi..? För vilken normal person kan tycka bussfester och nudlar är fantastiska minnen, egentligen...? ;-)

5 som har tyckt till:

Anjo sa...

HAHAHA men jag är PRECIS likadan!!! Av någon konstig anledning kan jag sitta och tänka tillbaka och nästan längta tillbaka till då när man var ung och dum? OCh egentligen inte hade så stor koll på läget som man trodde....

SÄRSKILT om man träffar gamla kompisar från då!! Ännu roligare!!

Man kanske är sjuk eller nåt?
;-)

Västgötskan sa...

Även om det kanske är en aning sjukt, känns det LITE bättre att jag inte är ensam i alla fall. Ha ha! :-D

Micke sa...

Bussfest? Aldrig hört talas om.

Tove Kungsholmen sa...

Det finns bara en enda sak att säga här: Vad fan är en bussfest???

Tove Kungsholmen sa...

Ojsan, Micke visste inte heller. Förklara dig kvinna!