Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 17 oktober 2009

Idol 2009 - Juryn hade redan bestämt sig...

Camilla fick lämna Idol igår. Hon fick bl.a. höra att hon lät bra - om hon hade varit 60 år. De sa dessutom något jag reagerade på: Hon hade valt en för lugn låt, vilket gjorde att hon inte var tillräckligt "livfull".

Men allvarligt talat? Jag tycker inte Camilla är bäst, men någon måtta från favoratismen måste det väl vara? Juryn har uppenbart gett sig fan på att de inte SKA tycka om henne och påpekar att hon är för hurtigt-a-la-Schlager när hon gör upptempolåtar, men när hon väljer en ballad blir det helt plötsligt annat ton i skällan. Då ska hon göra mer "livfulla" låtar. What the...?!

Rabih var favorit hos Laila. Tja, jag kan förstå att man faller för "puppydog"-looken och de mörka ögonen. Sen var han helt ok igår. Men bäst? Knappast...



Ab, Ab, Ex, Ex

2 som har tyckt till:

Mochride sa...

Jag håller delvis med dem, men tycker ändå att Camilla var ganska bra igår. Hon har blivit lite bättre och kunde ha fått vara kvar en vecka till.

Anne sa...

jag hade hellre sett att RABIH åkte ut....