Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 29 oktober 2009

Leksand IF - Mållös...

Det har varit ett otroligt fokus på att vaccinet ska ges i rätt ordning; dvs först till riskgrupper och gravida.
När man då läser att Leksands IF har blivit vaccinerade pga att deras egen läkare har bedömt att spelarna tillhör riskgruppen och att han motiverar det med att de "tacklas, svettas och träffar mycket folk", kan man inte bli något annat än mållös?!

Vårdcentralen säger sig dessutom inte ha något val, då enskilda bedömningar inte kan ifrågasättas. Återigen; jag är mållös…

Sen brukar jag inte vara mycket för konspirationsteorier. Men man börjar ju fundera...?



DN, Ab

3 som har tyckt till:

Anonym sa...

Men man kan ju börja fundera om det omtalade vaccinet, idag hörde jag att 20 st insjuknat allvarligt efter sina vaccineringar.Nej,Nej jag kommer inte ta den fast jag tillhör riskgruppen.

Västgötskan sa...

Anonym:
Jag kan bara hålla med. :-)

Men om man ser till det som har sagt gäller för de som VILL ta det, så borde de ju hålla vad de lovar...

Anonym sa...

Västergötskan: Håller med dej om att dom ska ju hålla sig till reglerna, när det gäller riskgrupperna..varför kan dom inte ifrågasätta patienterna, måste vara en självklar rättighet.