Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 21 oktober 2009

För att erkänna mig överbevisad, så...

Jag börjar känns mig mer och mer säker på att jag valde rätt, när jag valde att tacka nej till influensavaccinet. Som ni säkert vet vid det här laget, har jag inte varit särskilt övertygad om att vaccinet är ett bättre alternativ än att faktiskt få influensan.

När man läser att så många som 10-20 % får biverkningar som feber, trötthet och ömhet (och en del ännu värre symptom) så börjar man fundera.
"- Det är ett tecken på att det ger ett effektivt skydd ", säger Annika Linde på smittskyddsinstitutet.
Det må så vara (eller inte?) men jag kommer antaligen inte erkänna mig överbevisad förrän den dagen jag (ev.) ligger inne med svår lunginflammation... Då lovar jag att vifta med vit flagg, men först då!

Till dess kommer det nog kännas som om jag har valt rätt, även om jag blir febrig och sjuk.

7 som har tyckt till:

Anonym sa...

Jag håller fullständigt med dig, allt är för uppskruvat i media, till vems intresse? Läkemedelsindustrin i världen över främst USA, får ju sälja en massa vaccin doser. Skall vi tillsammans med Norge, Australien vara testråttor för andra nationer, tex Chile delade inte ut vaccin till alla, Kanske för att de ej hade råd men kanske för att dom inte ville. Sedan skall vi inte glömma att RNA från äggen sprids in i dig samt delar ab DNA från just ett "försvagat virus" Det dör faktiskt över 2miljoner i Malaria. Varför kör vi inte en sån massvaccinering i sverige? VAR Kritisk och använd sunt förnuft.

dark & green sa...

Grattis till ett sunt beslut.

Anonym sa...

http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=de&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fwww.spiegel.de%2Fwissenschaft%2Fmedizin%2F0%2C1518%2C655860%2C00.html
Lite om vad som händer i Tyskland gällande vaccinet. Tycker du att detta är uppseendeväckande så tycker jag att det är värt att skicka länken vidare.

Anonym sa...

Istället för ett vaccin med alla dessa farliga ingridienser, kan man ta naturliga antivirala medel om man skulle få influensan. Tex Kolloidalt silver, och Pavarix dödar både virus, bakterier och svamp.Helt utan biverkningar dessutom.
Men den som har ett fullgott immunfösvar klarar en influensa utan större problem. De som äter snabbmat och skräpmat, dricker masor av coca cola bör tänka om . Sådant sänker immunförsvaret.

Anonym sa...

Ställer man siffror mot varandra
- det handlar om att rädda liv..... då är valet ganska enkelt när bara Västra Götaland har beställt 700 000 doser " MYCKET SÄLLSYNT (mindre än en av tio tusen): Kärlinflammation med övergående njurpåverkan. Neurologiska störningar, Guillain-Barrés syndrom och nervinflammation.
Källa: Europeiska läkemedelsverket "...........det blir ganska många som drabbas om man räknar hur många doser sverge har beställt.

HDR-fotografen sa...

Anonym,

http://www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/Kosttillskott/Vad-ar-kolloidalt-silver/

Strumpan sa...

Vaccinerar du dina barn? För där är det ju mer eller mindre standard med liknande biverkningar...