Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 21 oktober 2009

Dansen gick sådär...

Gårdagens bugg kändes inte så bra. Det är jobbigt när man:

1. Känner sig allmänt ur form, vad gäller de tekniska bitarna.
2. När en partner säger att man får ta det försiktigt, för han har skadat ett av sina fingrar i handboll. Jag vågade ju knappt röra den efter det!
3. En annan partner som håller ett annat tempo än man själv (och låten).
4. När man antingen trampade snett eller om det "bara" berodde på att jag gick på tå med ena foten nästan hela tiden (?) Ont som fan hade jag i vristen efteråt i alla fall...

Ungefär så här lost kände jag mig...

Bättre tur nästa vecka får vi hoppas.

1 som har tyckt till:

Alfahannen sa...

Haha, om jag ska tolka dig ur bildens perspektiv verkar det snarare som ni ägnat er åt den något mer akrobatiska dansen jitterbugg :)

Behöver du en oöm danspartner, så hör av dig. Jag, min arma AlfaTönt lärde mig buggandet under en svag period i mitt liv, och nu kan jag inte bli av med kunskaperna, hur mycket jag än försöker:)