Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 2 oktober 2009

Jag vill INTE bli 100 år.

Varannat barn som föds idag kommer bli minst 100 år enligt forskare.
Omröstning på Aftonbladet där frågan ställs hur gammal man vill bli; 50, 80 eller 100 år, svarar 53 % att de vill bli minst hundra. Men det vete tusan... Kul att leva nästan halva sitt som "gammal och skröplig"...?



Ab

3 som har tyckt till:

Danitra sa...

Min gammelmormor blev hundra. Hon bodde i sitt eget hus, gick på olika träffar, åkte till havet och badade och verkade ha ett väldigt trivsamt liv.

Först en månad innan hon fyllde hundra så drabbades hon av en stroke och blev sängliggande ett tag innan hon dog.

Jag hoppas att jag har hennes gener!

Örjan sa...

Du behöver inte vara orolig du kommer att bli minst 150 år.... :)

Västgötskan sa...

Danitra:
Ja, får man vara pigg och kry och klar i huvudet så är det väl en sak. Men ändå jobbigt att vara klar och hyfsat frisk, när kroppen bara orkar en bråkdel av vad man kanske önskar...

Örjan: Thanx..! Och det baseras på...? Att jag lever på ren envisa och ilska, eller vadå? :-D