Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 12 oktober 2009

Grattis.

Man kan få stroke av en vanlig förkylningsmedicin, som säljs i 6 miljoner doser per år. Och så vill man samtidigt vaccinera hela svenska folket, utan att vara 100 % säker på ev. risker? Grattis...

3 som har tyckt till:

Fyra nyanser av rosa sa...

Usch, vi som just pratade vaccinering här hemma. Jag vill inte ta. Men det gillade inte BVC-tanten att höra när vi beställde tid för ngt spruta Mini skulle ha fått för länge sedan...

Ina sa...

Jag tror att man måste se lite oxå vad för person som tog denna medicin. Om hon hade någon annan sjukdom osv. Jag menar att median och annat folk är så snabba på att dömma saker INNAN ALLT kommer fram. Ta tex svininfluensa, typ 1 vecka efter dödsfallen så kom det fram att de hade hjärtfel o cancer i hela kroppen och att de INTE var "friska" av sig

Västgötskan sa...

Fyra nyanser:
Ursäkta uttrycket, men det ska väl BVC-tanten fullständigt skita i? Det är ju era liv och ert val?

Katarina: Visst är det så. Men poängen kvarstår, ingen vet om det kommer uppstå biverkningar av vaccinet. Därför väljer jag personligen att chansa på att INTE ta det.