Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 8 oktober 2009

Min yngsta son - The drama Queen

Yngsta sonen har alltid haft ett mer (ja, vad ska vi kalla det?) intensivt temperament. Sambon brukar mumla något om: "Vem kan han vara lik"... Jag förstår inte alls vad han menar??

Nu har temperamentet börjat yttra sig på andra sätt än bara ilsket skrik och gråt. Igår skulle äldsta sonen gå upp på övervåningen och lägga in något på sitt rum. Efter några sekunder hör jag: "Dunk, dunk, dunk, dunk". Vänder mig om och ser att yngsta sonen hunnit nästan hela vägen upp för trappan. (Jädrar, vad snabba de kan vara?!) :-O

"- Nähä du!" säger jag och reser mig för att hämta honom.
"- Trappa!" säger yngsta sonen glatt och pekar upp på de få trappsteg han hade kvar.
"- Nej, du får inte vara i trappan", svarar jag och tar ner honom igen. Då börjar det... Han KASTAR sig handlöst på golvet och viftar frenetiskt med armar och ben! Hm? En liten drama queen tro...?

0 som har tyckt till: