Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 25 oktober 2009

Gulli-gull, puttinutt, snutti-snutt.... *suckar*

Varför tror människor att små hundar automatiskt är snälla och gulliga..?? Ingen av våra hundar (Berner Sennen och Jack Russell) är normalt sett aggressiva, men om jag måste välja en av dem att ta med på besök på en förskola så hade jag, utan att tveka (!) tagit med den stora!

Att minihunden Malteser hamnat på listan över de 20 farligaste hundraserna i delstaten New South Wales i Australien, tycks förvåna delstatsministern Barbara Perry:
- Det är onekligen överraskande, men icke desto mindre en påminnelse om att alla hundar faktiskt kan bli aggressiva.


Aggressivitet hos en hund beror för det allra mesta på ägaren och dess kunskaper. Att små hundar bli aggressiva pga att de gullas och puttenuttas som små bebisar, förvånar inte MIG ett dugg...!

DN

4 som har tyckt till:

S as in Supermom sa...

Oj, vad jag håller med!!! En liten hund som morrar å kastar sig i kopplet är ju GULLIG ;)

Susanna sa...

Värt att komma ihåg är ju iofs att både engelsk staff och schäfer toppade listan...

Västgötskan sa...

Sanna:
Utan att ha undersökt det hela närmare, så förutsätter jag att (iaf) Schäfern är såpass pga att de finns flest av dessa. Så brukar det vara i alla länder, där de är högst upp på liknande listor. Detta pga att var och varannan människa har en. :-)

Mamasnest sa...

Ha ha, den där bilden får mig att tänka på sonens pappa som har köpt sig en nakenhund. :-D Min son vägrar gå ut och gå med en hund med jacka. :-D