Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 31 oktober 2009

Kampen fortsätter!

Jag verkar inte vara ensam om att vilja kämpa bort sommar/vintertid! Nu har jag forskare på min sida, som hävdar att ruckandet på dygnsrytmen gör att antalet hjärtinfarkter ökar med 5 %. Man säger också att produktiviteten veckan efter omställningen minskar med 50 %.

Överläkare Lena Leissner på Örebro Universitetssjukhus säger däremot att det bara är inbillning!
"- Att folk skulle känna sig extra trötta eller sega när vi byter tid är inbillning. Om man ställer in sig på att det ska bli jobbigt, blir det jobbigt. Men fysiskt påverkas inte kroppen alls", säger hon.

Jag kan inte låta bli att undra; har hon barn som vaknar klockan 05 på morgonen?? Jag inbillar mig ingenting. Min trötthet är jävlar-i-mig befogad!

För övrigt, som svar på frågan Micke ställde efter mitt förra tidsinlägg: Varför jag vill ta bort just sommartiden? Tja, det spelar ju egentligen mindre roll vilken av dessa vi tar bort, så länge tiden blir konstant. Sen är det ju vintertiden som är den sk. "normala tiden", då sommartid infördes i Sverige 1979.

0 som har tyckt till: