Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 11 oktober 2009

Kollektiv panik.

Ju mer media och regering försöker övertyga oss att vaccinera oss, desto mer anti blir jag. I dagens SvD finns ett diagram på svininfluensans utveckling i år. En stilla undran sprider sig i kroppen när jag läser diagram och förklarande text. "Är detta ett sätt att övertyga oss om att den är FARLIG"?

De skriver att smittspridningen ser att börja öka igen och de "mörkaste" fälten är Stockholmsområdet och södra norrlandskusten. Där har över 20 fall per 100.000 invånare rapporterats. Låt mig se, dvs hela 0,02 %. Även om man räknar med 100 personer så blir det 0,1 %. Wow...

I en annan artikel uttalar sig psykiatriöverläkaren David Eberhard om handspriten:
"– Att alla börjar tvätta händerna är väl bra, men det här är urlöjligt. Det är ett säkerhetsbeteende som man ser vid ångestsyndrom på individplanet, som en kollektiv panik."
Jag kan bara ta av hatten och hålla med!

1 som har tyckt till:

ingela sa...

kanske ska testa en sådan här

http://www.stylelist.com/blog/2009/10/07/japanese-suit-swine-flu/#

;)