Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 17 oktober 2009

Framsteg!

Jag ska erkänna att djävulshunden inte RIKTIGT lever upp till namnet (längre). Jag får visserligen panik på hundskrället när det kommer besök, för hon skäller som en skottspoling så fort hon hör minsta lilla ljud i gruset utanför. (Vi skulle nog behöva ett besök av Cesar på den fronten...)

"Vadå? Jag är väl alltid snäll och lydig?!"

Men för övrigt är hon en helt annan hund än när vi fick henne. Igår testade jag att ha henne lös, när jag gick ner för att slänga sopor. En sträcka på ca 20 meter. Hör och häpna; hon lyssnade! Utomhus?! Jag är chockad! :-O

Men jag vågar inte ropa hej än. Den dagen hon får syn på en hund, katt, fågel, mus, löv, sten, whatever; Då drar hon förmodligen bara... Men säg den lycka som varar? ;-)

3 som har tyckt till:

Jeanette sa...

Jag kan se ansiktet på hunden ;) Du hade inte tänkt censurera bort det? Man vet aldrig vad det finns för idioter på internet *retas*

Västgötskan sa...

Jeanette:
Ha ha! Nädå, är det nån som lyckas söka upp henne, är det bara att ta henne. :-D

Jeanette sa...

Det lär inte bli jag då jag ALDRIG skulle orka gå på promenader mer än nödvändigt *pust*