Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 19 mars 2009

Rättfärdiga saker, även om ingen är i närheten...

Varför gör jag det?
Igår hade jag glömt att larma av bilen, så när jag öppnade dörren gick larmet igång. Trots att det inte var någon i närheten så "sscchhh-ade" jag högt och tydligt!

När jag lämnar stora sonen på dagis så brukar han alltid vilja vinka. Hela vägen, ända tills jag är framme vid bilen. Idag sken solen (underbart i sig), men det blänkte rejält i dagisfönstret.
"-Har ingen aning om han står där eller inte", sa jag högt, innan jag öppnade bildörren för att sätta in lill-killen.

Varför pratar jag med mig själv?
* För att jag (och andra) skulle se mig som en idiot om jag av misstag, vinkade mot ett tomt fönster?
* För att ingen annan någonsin har glömt att larma av sin bil?

Äh, skärp dig nu!

3 som har tyckt till:

Alfahannen sa...

Hyssjade du på bilen??? hahahaha, helt underbart!
Ett härligt, mänskligt drag :)

Vinka till ett ogenomskinligt dagisfönster har jag många gånger gjort, bättre att ha gjort det en gång för mycket än för lite.

Du behöver inte alls skärpa dig. Fortsätt som förut bara, det förlorar du inget på, det lovar jag :D

Anonym sa...

Fina bilder!

Västgötskan sa...

Joacim:
Japp, hyschade på bilen. Som att de skulle hjälpa... Ha ha!

Nej, du har rätt. Vem bryr sig egentligen? Men kunde inte låta bli att skratta åt mig själv, löjligt att man pratar med sig själv. Undra hur det kommer bli när man är senil pensionär sen? :-O :-D