Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 23 mars 2009

Kastar sten i glashus!

Kritiken emot LO:s ordförande, Wanja Lundby-Wedin, fortsätter, vad gäller AMF och AFA-bonusarna.
Är hon förvånad? Förmodligen inte. Ändå kan hon inte ge svar på kritiken. Just för att det inte finns något (bra) svar! Varför i hela friden kastar man, som offentlig person (dessutom inom LO?!) sten i glashus?

Man kan inte i ena andetagen kritisera bolag som har höga bonusar och pensions-avtal, när man i nästa andetag inte kan rättfärdiga sina beslut i två (!) av dessa bolags styrelser.

På LO:s hemsida har Wanja en egen sida. Där står följande:
"En ledstjärna för mig i mitt fackliga uppdrag är solidaritet. Solidaritet står för viljan att dela med sig till andra i vardagen, men också för tryggheten i att veta att om jag hjälper dig så hjälper du mig. Solidaritet leder till rättvisa och jämlikhet."
Viljan att dela med sig? Jo, jag tackar...

Girigheten i Sverige (och övriga världen) är skrämmande! Tycker de själva att de är VÄRDA 104 miljoner? Har de ens funderat över saken?
I min värld kan man inte ens göra slut på såna summor under en livstid. Helt jävla omöjligt!



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4711625.ab

1 som har tyckt till:

Anonym sa...

Lundby-Wedin grundlurad? Ja, DET var nog inte så¨svårt.