Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 18 mars 2009

Jag kan inte hjälpa det...

Ser jag en blogg som skrivs av en kille så måste jag gå in och kika. Fråga mig inte varför? Jag tror att jag någonstans har en djupt rotad tro att killar skriver bättre. Jag vet att så inte (alltid) är fallet, ändå kan jag inte låta bli att titta...

Delvis tror jag att det hänger ihop med att jag är lite "fed up" med alla mamma-bloggar som är fyllda till bredden med inlägg om barnmat, blöjor, spyor osv. *gäspar stort* Dessutom är de väldigt (och förvånansvärt!) ofta, dåligt skrivna.
Missförstå mig inte. För de allra närmaste (familj och vänner) kanske det är jätteintressant. Men personligen dör jag av uttråkning!

Här är en av mina senaste "fynd": Ur en känslig Alfahannes synvinkel.
I love it! Han skriver så jävla bra. Inte så frekvent, tyvärr. (Fast kanske elakt att jämföra med mig själv... Ha ha!) Däremot, när han väl skriver, så sitter jag alltid och skrattar. Välformulerat och genomtänkt, även om/när han (hör och häpna!) skriver om sina barn. :-D
Fler såna bloggar, tack. Vet ni någon annan bra, please let me know!

PS. Ni som skriver om barn m.m och brukar få besök av mig, behöver inte "oroa er". Jag gillar att läsa era bloggar, annars hade jag inte fortsatt. ;-)

6 som har tyckt till:

Anonym sa...

Haha jag håller med. Kanske beror på att man inte är i samma... kategori av människa (dvs. någon som plockar disk efter barn och byter blöjor varannan timme) men ändå. TRÅKIGT är det verkligen!

Västgötskan sa...

Fast jag har ju barn själv. Och byter blöja varannan timme... :-D Men jag känner ändå inget behov att SKRIVA om det..? (Oftast). Ibland nämner jag mina barn, men det brukar vara om det har sagt något roligt eller inte. Inte om de har bajsat eller ätit...

Alfahannen sa...

Självklart är vi grabbar inte "födda" att skriva bättre än kvinnor. Ta bara en titt på alla bokryggar på biblioteket, jag skulle gissa att antalet kvinnliga författare vinner.

Och hur kan man undvika att skriva om sina barn, de tar ju upp en så stor och självklar plats i ens liv! (fast emellanåt har jag lust att lägga upp dem på Blocket under "Bortskänkes")

Oavsett om de får mig att le eller tappa håret i frustration, är de ju en inspirationskälla utan like.

Till sist: 1 inlägg om dagen är väl inte ofrekvent? ;)

Tack för dina vänliga ord.

Västgötskan sa...

Joacim:
Nej, jag vet att män inte skriver bättre. Men på något sätt är det många som skriver på ett sätt som jag som läsare uppskattar.

Hoppas du inte missförstår mig, självklart kan (och ska) man skriva om sina barn, men vill man ha en bred läsargrupp, så ska man skriva det på ett intressant sätt. (Inte som korta uppspaltade, "nu-gjorde-vi-det-här" paragrafer).


Jag VET att ett inlägg om dagen inte är ofrekvent. Men som sagt, elakt att jämföra med mig själv och andra som skriver 5-6-7 inlägg. Jag säger inte att det är bättre, eller att bloggen blir bättre på något sätt. Tycker det är roligt att läsa din, därför önskar jag bara att jag kunde läsa nya grejer varje gång jag gick in och kikade. :-D

Tessan sa...

Har tipsat innan, men gör det igen:
http://blogg.alltombarn.se/ketchupmamma/
Hon skriver om sina barn men på ett underbart, dråpligt och roligt sätt. Skrattar högt varje gång!

Anonym sa...

Håller med, sååå trött på mammabloggar och allt vad det innebär :)