Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 27 mars 2009

Hennes kändisskap ger förtur!

Madonna sägs vara på väg ner till Malawi för att adoptera ytterligare ett barn.
Det var heta diskussioner när hon adopterade sonen David. Men hon nekar till att ha använt sin kändisskap, för att kringgå adoptionslagarna i landet.
Jag undrar dock, hur ska man annars förklara det faktum att Malawi annars förbjuder utländska adoptioner?


Missförstå mig inte. Adoption är ett bra alternativ, både för de som adopterar och de som blir adopterade. Det finns hundratusentals människor runtom i världen som vill adoptera. De måste först uppfylla hårda krav för att över huvudtaget adoptera, samt att kötiden generellt ligger på 2-4 år (beroende på land).
Madonna verkar (när hon själv önskar) kunna åka till ett afrikanskt land och "ta med" sig ett barn hem.
Order "orättvist" räcker på något sätt inte till...

1 som har tyckt till:

Tove Kungsholmen sa...

Exakt samma sak med Brangelina. Nåt ska de väl h för att de är kändisar? ;) Nä, jag måste säga att jag har lite svårt för "adoptionshetsen" som många amerikanska kändisar håller på med. Undrar ibland om de verkligen adopterar av rätt anledning eller om de bara vill visa upp nån sorts "barmhärtighetsprofil". Tanken på det senare gör mig illamående.

Idag gick jag upp kl. 06.05, i klass med dig!