Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 18 mars 2009

Det slog mig...

Om nu Ryssland reagerar så kraftigt på "Tingeling-uppträdandet", så kanske vi ska göra något som de inte anser är "så farligt".

Genast kommer jag att tänka på dopningsskandalen i skid-VM. När jag skrev om dödshoten, blev jag (och många andra) i stort sett idiotförklarad och "självklart betydde det ingenting, det var inte så farligt, vi svenskar (och andra) var löjliga för att vi ens övervägde livvakter osv)."

Så istället för att göra ett parodi-uppträdande, likt den nedan, så kanske vi helt enkelt ska utfärda lite dödshot mot Ryssland? Jag menar "det är väl inte så farligt"...?

Ja, jag är ironisk! (Oj, undrar om de förstår vad jag menar med det?)
Det känns dessutom inte riktigt som rätt tillfälle att hota dem... ;-)

2 som har tyckt till:

Alfahannen sa...

Om man tänker tillbaka på Rysslands 1900-talshistoria med allt vad det inneburit så är det väl egentligen ingen som höjer på ögonbrynen för att ett dödshot uttalats därifrån.
Självdistans är ett enormt mognadssteg för en nation av den storleken och bakgrunden (samma sak gäller egentligen USA också). Skulle däremot VI uttala ett dödshot skulle det aldrig uppfattas som annat än just ett skämt. Det skulle vara som om en näbbmus helt plötsligt stannar upp och vänder sig mot den stora katten och ryter;
-Nu är jag jävligt trött på att jagas av dig, lägger du inte av genast så vrider jag nacken av dig, skitstövel! :)

Anonym sa...

det är bara herr Kargopolov som reagerade, är en ambassadens jävla skittalesman hela folket, eller?