Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 29 mars 2009

Felköp och en skräckfilm utan skräck...

Jag vet inte vad som hände, men gårdagen var inte min dag...
På förmiddagen åkte vi till byggvaruhuset för att köpa fönsterkarm till övervåningen. När vi står där och ska välja, så säger sambon att det skulle räcka med en karm som var 105 mm bred.
"- Det låter väldigt smalt", svarade jag osäkert. Men nädå, han lyckades övertyga mig att det var så. Han hade ju faktistk mätt, innan vi åkte...
Innan vi åkte hem, smet vi in och hyrde film och köpte godis.

Väl hemma, så begav vi oss en våning upp och spikade fast fönsterbrädan. När sambon för ett kort ögonblick försvann ur rummet, kände jag att jag var TVUNGEN att testa karmen. Tog upp den och ställde den på högkant. Tanken var ju att den skulle STICKA UT ca 1 cm från väggen. Den visade sig vara 5 mm INNANFÖR väggkanten. När sambon kom in i rummet frågade jag:
"- Hur hade du tänkt dig det här?" och pekade på karmen.
Jag tror hans manliga ego fick sig en knäck. Han såg lite förlägen ut och mumlade fram:
"- Jag tänkte nog åt andra hållet"... (Ok?)

Efter att ha gett upp snickarglädjen för dagen, så gick vi ner för att laga mat. Eller ja, sambon lagade mat. (Han kanske kände sig lite skyldig över karmen?) Under tiden somnade jag på soffan!? :-O Sen mådde jag mig konstigt, trött och deppig resten av dagen. Lipade till "förlossningenskliniken" på tv4 fakta, var nära att somna igen. Efter att barnen hade lagt sig såg vi på filmen:
"Barnhemmet". Skräckfilm (tydligen). Var någonstans??? Tacka vet jag filmer såsom "The Shining", "Exorcisten" och "Motorsågsmassakern"!

1 som har tyckt till:

Anjo sa...

MM den hyrde vi med...tyckte den var mer jobbig med tanke på att man har egna barn....men någon skräck var den INTE!!