Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 13 mars 2009

28.000 kr för att skrota bilen?!

Tyskland ville få bukt på den dåliga bilförsäljningen. Det fick dom, med besked. I februari ökade den med 21,5 %. Detta genom att införa en skrotningspremie på 28.000 kronor.

Maud! Fixa! Nu!
Jag lovar att skrota min bil DIREKT!
(Den är bara värd en sisådär 5.000:- men ändå...)

3 som har tyckt till:

Alexandra sa...

Lätt att man hade skrotat bilen för den summan. Min stackars 745:a och Toyota hade fått träffa bilkyrkogården snabbare än... ja något annat

Västgötskan sa...

Har du en Toyota också..? :-O
Ja, det kanske du har? När jag tänker efter. Hm...

Tove Kungsholmen sa...

Jesus vad du har skrivit! Letade efter ett inlägg från i förrgår men när jag rullat hela vägen ner och det ändå inte syntes till gav jag upp. Makalöst bloggrace. Trevlig helg!