Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 2 april 2012

Frågestunden - Vad jag drömmer om.

I frågestunden jag hade för ett tag sen undrade Ingmarie;
Vad drömmer du om?

Jättesvår och väldigt omfattande fråga... Jag drömmer om mycket. Dagligen! Jag är generellt sett en väldigt känslosam, tänkande och drömmande person, vilket gör fenomenet ännu större och viktigare i min värld! En del saker är "små" (men stora för mig ändå) och andra drömmar är (ännu) större.

En dröm jag hade som liten (yngre) var att jobba med djur i allmänhet och som veterinär i synnerhet. Mina prao-platser var alltid på ställen som i djuraffär och på ridskola. Att jag sen tillbringade 3-5 dagar i veckan i stallet gjorde bara min dröm ännu större.
Jag funderade ett tag på att åka som häst-au-pair utomlands, men kom aldrig så långt, för min sambo och mina barn kom "emellan". (Misstolka inte. Jag ångrar inte det!) :-)



Men livet tog liksom en annan riktning och idag sitter jag på kontor och jobbar med VA och elprodukter. Det blir inte alltid som man har tänkt sig. Men skulle det hända något i framtiden, som gör att man står utan jobb så kanske man skulle fundera på det (igen).

Kärleken till djur gör att jag, än idag, hemskt gärna skulle vilja ha en hästgård! Men varken tid eller pengar finns i dagsläget. Men jag/vi har ju två hundar och två katter. Det får räcka så länge... :-)


18 som har tyckt till:

Hemma på våran gata sa...

En hästgård, det hade vart nåt det;)! Men katter och hundar är inte fy skam heller ;) vad vore livet utan dessa gosegrisar ;)

Anki sa...

Drömmar är fina och viktiga att ha! Att just drömma om - och ibland att leva.

Kram!

♥ Sojka ♥ sa...

hahahaha jag dör asså!! Så du menar att du också känner dig bakis iblann. Fan vad skoj att jag inte var ensam om det haha.
Kram

Unknown sa...

Ja, livet tar ibland sina egna vägar, på gott och ont.

Just det där med hästar är inte min grej (är riktigt livrädd för dem...) men djur i övrigt älskar jag! Har alltid haft hundar och katter men så valde jag en allergisk sambo...

Hoppas att din dröm blir sanning en vacker dag!

Kram

Anki sa...

Sv:! TACK!! Det stämmer såväl det du skriver! KRAM

Gafflan sa...

Man ska ha drömmar tycker jag för man vet aldrig vart det bär en vacker dag. :D

Mamma till tre Prinsessor sa...

Drömmar är det som ibland håller oss uppe.

Anonym sa...

Familj, två hundar och två katter. Det är inte illa det...

Jempa sa...

Så länge man är nöjd och glad spelar det ingen roll att det kanske inte blev precis som man tänkt, och det verkar ju faktiskt du vara, så grattis. :)

Susjos sa...

Ja, vad drömmer man om...när jag var liten så var det hundar jag ville jobba med. Nu blev jag barnmorska, lite annorlunda,hehe!

Anneli Stålberg sa...

Drömmar behöver vi alla ha och även om vi aldrig når dem så hittar vi alltid nya på vägen.

Casa Annika sa...

Västgötskan? Varifrån?

Nyfiken Alltid sa...

Ja det är märkligt hur livet ändras efter hand. Gamla drömmar byts ut mot nya. Själv är jag rädd för hästar så en hästgård är nog mer en mardröm än en dröm :-)

Camilla sa...

Det är inte så dumt att drömma heller ;)
Kram!

Cissi sa...

Å älskar att drömma, mysigt att ha något att sträva emot, sen kan ju drömmar ändras med tiden..

Villa Frejas bokblogg sa...

Där har vi samma dröm du och jag. En vacker dag så kanske :)

Carina Sjölund sa...

Drömmar har vi nog alla :)
Men inte alltid att dom slår in!
Kramen i solen♥

Nettan sa...

Ett litet råd bara. Vänta inte för länge på tillfället. Jag har en vän som verkligen ville jobba med djur och när tillfället väl kom var hon för gamma för att börja läsa in och sedan läsa på högskola. Detta ångrar hon väldigt mycket och hon har varit en av dom som verkligen drivit på mig att jag ska börja läsa innan det är för sent. Så finns drömmen att jobba med djur så fundera verkligen på hur för skjut inte upp det. Inte meningen att låta som jag kommer med pekpinnen men det är synd att missa möjligheten för att man är trygg i det man har. Hoppas du vågar ta språnget. Jag vågade och har inte ångrat mig. / Nettan