Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 20 april 2012

Helt oskyldig...

Igår vaknade lill-skiten 04.40 och tyckte det var morgon. Idag sov han. Men istället fick kattskrället för sig att han skulle ut kl 04.50. Jag ignorerade ljudet av skrapande mot dörren  och tänkte: "Till slut ger han upp."

Tror ni att han gav upp?! Nej, efter 40 minuter (!!) gick sambon med extremt tunga, frustrerade steg till ytterdörren och släppte ut honom. Så nästa gång vet katten att om han bara håller på tillräcklig länge så går det.
Envis som satan!! (Man kanske bli som man umgås? Gäller det även djur?) :-)


"Vadå, jag har inte gjort något....?!!"
(Bosse "Marodören" Bus)


14 som har tyckt till:

Villa Frejas bokblogg sa...

Kattlucka säger jag bara.

Nyfiken Alltid sa...

Precis så är vår katt. Hon ger aldrig upp. Problemet är att Lillebror brukar vakna precis när jag lagt mig efter att ha släppt ut katten...

♥ Carina ♥ sa...

Ibland är jag glad att vi inte har katt...
Tur för honon att han är så söt :)
Kram

Milla sa...

Hihihi, de vet hur de ska linda en kring lillfingret de där djuren. Jag undrar ibland, vem som äger vem då vår katt sätter igång.
Ha en fin helg!

halvbonden sa...

Känner igen det där :) När min lille var nyfödd var det antingen vara vaken för att amma, gå upp för att katterna skulle ut eller in genom någon dörr, ligga vaken och sparka på sambon för att han snarkade. Jag minns inte att jag sov på nätterna :) Fick ta igen det på dagarna.

kattiiiiss sa...

Söt Bosse du!!
Ha en mysig fredag.
Kramen

Jess sa...

Katter ger sig aldrig, tro mig! :)
Men störigt är det!

Åsa sa...

Haha, det där med katten känner jag igen! Man ligger där blick-stilla så de inte ska fatta att man är vaken, men till sist gååår det bara inte att ignorrera... fast man vet att man borde!!

Hemma på våran gata sa...

Men åå vilken söt kissemiss!!!!! Värsta gosegrisen va?!!
Ha en trevlig helg!!
Kramar

...om bland annat... sa...

De vet precis hur de ska göra för att linda husse eller matte runt lillklon, de där älskade kräken. ;)

Anonym sa...

*skrattar*

typiskt katter, men han ville bara ha lite kärlek. <3

kram

♥ Sojka ♥ sa...

Fan skrev ett inlägg men sen stod det fel när jag postade. :( grrr

♥ Sojka ♥ sa...

Det jag skulle skriva var att jag hoppas du får sova ut imorgon!! :)
Kram

Ingmarie sa...

haha. Elvir a the cat ger sig aldrig när vår väckarklocka ringt. Hon tjatar hål i öronen på oss för väckarklocka=MAT i hennes värld. ;-)