Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 13 april 2012

Konstigt det där hur gränser flyttas...

Imorgon ska jag (om allt går som planerat) in till min "byhåla"  och träffa några arbetskamrater. Vi ska shoppa loss och fika UTAN BARN! Yeay! (Det var längesen).
En av mina kollegor var på jakt efter en bikini och jag hör mig själv säga:
"- Jo, men det finns en jättebra affär i stan byhålan som har jättebra baddräkter och bikinis! Det är lite av en "tantaffär" i övrigt men just badsortimentet är bra."

Och med "bra" bikini syftar jag/vi på såna som har kupstorlek, vaddering och ordentlig knäppning! Inte trekantsbikinis från Ellos, i strl 36 utan bygel och med knyt i rygg och  nacke. Om jag så skulle försökt testa en i STÖRSTA storleken (vilket kanske är typ 42..?!) hade det garanterat slutat i ett lyckat flyktförsök (eller rättare sagt två)! ;-)

Sen började jag fundera över vad jag egentligen menade. När jag var tonåring var det ju en tantaffär. (Förmodligen var de som gick in där och handlade ca 35-40 år....) Nu börjar jag säga "Det är en tantaffär, men just den delen av sortimentet är bra".
Undra när man börjar bli så gammal att man säger att HELA sortimentet är bra...? Haha! :-)




13 som har tyckt till:

Åsa sa...

Hahaha, känner igen det precis från vår lilla byhåla också!! Det finns flera affärer som alltid varit tantaffärer, men som nu har en hel massa snygga kläder. Det måste ha ändrat sortiment eller nåt... ;)

Susjos sa...

hihi.....

äppelblomman sa...

Ha ha i know;-) Fan det är bara att inse att man börjar bli gammal o klok?!;-)
Kram K

Bara Sara sa...

Det skrev du bra! Håller med dig att nuförtiden är dte liksom helt OK att gå in i en tantaffär och kolla. Varför? Har de bättrat sortimentet eller har man själv blivit äldre.. Förmodligen det sistnämnda..

Trillingnöten sa...

OMG, vad jag känner igen mig...och man märker knappt hur tanten smyger på en :)

madelein - mamma till sex sa...

Då är det förmodligen en riktigt trendig butik i mina ögon då? ;-)

Frikadellen sa...

Nej man är MOGEN! JAg känner e befrielse i att jag föredrar tantaffärer och funktionella underkläder numera. Och jag är blott 28.

Shamrock sa...

Ja du - allt är relativt

♥ Carina ♥ sa...

Ja du... vad som är tantaffär det ändras ju med åldern om man säger så, hihi
Kram

kattiiiiss sa...

It´s life haha!
Snart är det bara "taxöron" kvar också, lika bra att inse att det bara gå åt ett håll. Alltså neråt ;-)

4U2 sa...

Ha,ha,ha ja det där pratade jag om med en av mina döttrar häromdagen ... för jag känner mig sååå ung ;)

Emma sa...

Tror jag vet vilken affär du menar och jag har än så länge inte varit inne i den... ;-)

Men jag är väldigt förtjust i Miss Marys underkläder, vilket är tantvarning med stora bokstäver. :-D

Breda axelband, bra spännen, håller allt på plats. ;-)Toppen!

...om bland annat... sa...

Jag skulle definitivt platsa i den där byhålans affär. Är kanske inte varken så gammal eller storvuxen men bikini från Ellos är inget för mig heller.

Och om jag inte minns helt fel så är det väl inte så långt bort från mig heller. Får kanske ta mig en ut på en tripp däråt...