Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 17 april 2012

En tanke som slog mig idag...


När man går på toaletten och hör att någon annan är på toaletten jämte; De spolar på toan och sätter sedan på kranen. Man förutsätter då att de ska TVÄTTA händerna.
Men sen upptäcker man att vattnet kanske är på i max 10 sekunder. Vad sjutton innebär det?! Sköljer de snabbt händerna med vatten och skippar tvålen? Som att det på något sätt skulle vara bättre än att bara skita i att tvätta händerna?!


16 som har tyckt till:

Trillingnöten sa...

Jo, men du vet, baciller, de liksom spinger iväg bara de HÖR vattnet...haru inte förstått det?

oumberligating sa...

Jag försöker låta bli att lyssna vad har folk har för sig på muggen...det är bäst så!
Mina funderingar kring toabesök och särskilt på min arbetsplats, det är mer...vart har folk rövhålet placerat, mitt sitter mellan skinkorna, men där jag jobbar finns det någon som absolut måste ha sin stolgång placerad mellan skuldrorna..minst!
Ha en fin dag!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

mikael sa...

Dessa toalettbestyr :)

En kompis till mig blir arg när folk spolar med locket öppet. Hon menar att det kommer bajs/kiss partiklar på handdukar m.m. :)

Madlar sa...

Jag är nojig när det gäller toaletter. När jag tvättat mig (o tvålat) använder jag torkpapperet för att stänga av vattnet, låsa upp o öppna dörren. Slänger sen papperet innan jag går ut. Finns äckligt mycket kiss o bajsbaciller på handtag. Sen ska vi kanske inte ta upp ämnet "kundvagnshandtag"....urk.

♥ Carina ♥ sa...

Jag tror det är jättemånga som slarvar med handtvätt efter toa besöket. Äckligt!! Sedan är det väl liiiite bättre med bara vatten än att inte tvätta alls...
Kram

Grabben i bloggen bredvid sa...

Alternativt avslut:
Som att det på något sätt skulle vara bättre än att bara skita i händerna?!

Sorry, kunde inte låta bli ;)

Duktiga Tjejen sa...

Jag är precis som Madlar!

Citerar: När jag tvättat mig (o tvålat) använder jag torkpapperet för att stänga av vattnet, låsa upp o öppna dörren. Slänger sen papperet innan jag går ut.

JUST SÅ!

kattiiiiss sa...

Äckligt som fan.... isch..
Så meningslöst!

Gurtah sa...

Vi är livrädda för baciller. Men vi måste ha dem för att kunna bygga upp ett immunförsvar. Ett problem idag är att vi är alldeles FÖR renliga. Immunsystemet får inget att jobba med. Det i sin tur leder till ett dåligt immunförsvar och vi blir väldigt sjuka när vi väl utsätts för dessa hemska baciller.
Lite skitigare är ofta mycket friskare... :-D
Fast det är klart. Efter dass får man ju gärna tvätta av sig.

♥ Sojka ♥ sa...

att sitta i skräddare var också en favorit för mig när jag var liten. :)

Fy man får verkligen hoppas att dem var sjukt snabba med tvålen!!

Åsa sa...

Det där har jag också funderat på... Man kan ju inte undgå att höra...

Villa Frejas bokblogg sa...

Fingertoppstvätt av ena handen - i alla fall om du frågar barnen ;)

Miss M sa...

Vet du, vill egentligen inte veta, men tror de flesta har lite bajs kvar på händerna! UÄK! Folk har så dålig hygien =/ KRAM

Nyckelpigan sa...

Hörde av en expert att man ska tvätta händerna lika länge som det tar att sjunga blinka lilla stjärna.
Den personen sjöng nog jättefort hahaha

Znogge sa...

Tvätta händerna ordentligt borde vara en självklarhet!

Nettan sa...

Örk, sådant är så vidrigt. Jag kan helt ärligt inte fatta att inte normalt folk fattar vidrigheten i att inte tvätta händerna efter toa och innan matlagning. Kräks lite, blä. / Nettan