Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 25 april 2012

Jag tror det är en tysk ingenjör...


...som sitter och skrattar åt personer som mig.

Idag när jag åkte till jobbet började bensinlampan lysa. "Ingen fara", tänkte jag.
På vägen hem från jobbet började den BLINKA frenetiskt.

1. Oerhört irriterande.
2. Oerhört stressande!!!

Trots att man enligt den digitala mätaren kommer ytterligare 5 mil, så känns det lite oroväckande med en blinkande varningslampa! Dessutom var den nästan nere i bott, så sista 2 milen var jag lite "lätt orolig", kan man väl säga... *harkel*


När jag sen närmar mig stan och bensinstationen, då har mätaren minsann "hoppat upp" lite. Vad fan...?! Det är garanterat någon tysk ingenjör som sitter och utvecklar "skräm-blonda-nojiga-tjejer-med-den-här-typen-av-bensinmätare-mo-ha-ha-ha-ha"!  Typ......



19 som har tyckt till:

Villa Frejas bokblogg sa...

Själv brukar jag trycka lite extra på gasen om lampan lyser. Jag tror liksom att jag ska komma en längre sträcka då innan det blir soppatorks ;) Men så är jag också lite blondare än du :)

Gafflan sa...

Hahaha! Det VAR tur att jag inte drömde DIN sanndröm. ;DD
I alla fall har jag någon sorts liknande bränslemätare (som visat hur många km man kan köra innan det är slut på bensin) bara det att när det är lite bränsle i tanken och jag svänger bilen visar den ibland att jag har 150L kvar och ibland 20L. Allt medan resvertankslampan lyser. Scary!!!

Jess sa...

Hahaha! Skumt... ;)

Fru Venus sa...

Jag brukar titta på den bara i nerförsbackar, då stiger den lite ;-)

Elle sa...

Samma sak hände med oljelampan igår. Ville egentligen in till stan när jag hade hämtat barnen, men jag vände vid skolan och körde hem, för att lampan pep så att jag hoppade till. På kvällen körde jag ner till macken för att köpa olja - men då lyste inte lampan längre.
Nu har jag fyllt på, för säkerhets skull.
Och ja, jag kör en tysk bil!

Shamrock sa...

haha jag brukar tanka när det är halv tank kvar. Är livrädd för att bli stående (mannen tycker att jag är jättelöjlig)

Nyfiken Alltid sa...

Hjärtat bankar alltid lite extra när den lampan tänds. Frågan är då: lita på lampan eller mätaren som säger hur många km jag kan köra...

Hemma på våran gata sa...

Haha stackars:( ja det finns säkert nån "intelligent" flintskallig ingenjör och fnissar förnöjt;)

kattiiiiss sa...

Hahaha...
Jag blir hypernervig när bensinlampan blinkar. Är det riktigt illa så piper den också. Nog för att stressa ännu mer ;-)
Tur att du kom hem säkert iallafall :-)

Kram
K

Malla sa...

oooh yes, som FiaFIT skrev; jag är klar för tjejmilen :) ska du springa också? :D

Västgötskan sa...

Fru Venus:
Haha! Det var ju också en variant. ;-D

Malla:
Nej, inte anmäld än, men funderar på det. :-)

desperat hemmafru sa...

Mätaren kanske ångrade sig? Eller kalibrerade om? Eller kanske var det nerförsbacke till macken? Nääää. Det var nog en tysk ingenjör i alla fall! :-)

Nyckelpigan sa...

Har du fått mail idag? :)

Susjos sa...

Usch ja...jag har oxå en tysk bil..haha!

Joanna Björkqvist sa...

Min lampa hade lyst ett bra tag när jag äntligen tankade igår och då gick det i 65,73 liter bensin i tanken... Harkel. Hög tid att tanka, alltså...

Anneli Stålberg sa...

Usch, det låter diaboliskt : D

Milla sa...

Hahaha, det där funkar även på brunetter =D
Kom du hem?

Gaymasen sa...

Haha ja inte roligt när deb börjar närma sig botten.. ^^

Emma sa...

Inte är jag blond, men jag mår verkligen fysiskt illa om jag inte hinner tanka direkt när lampan tänds.

Körde med "tom" tank i närmare tre mil en gång, på skogsvägar utan möjlighet att tanka. Då var jag helt förstörd när jag kom hem. Efter att ha fått tankat höll jag på att pussa bilen för att jag kom så långt. ;-)

Bensinen tog slut en gång när jag växte upp, mitt i stan. "Vad pinsamt!" (tonåringstiden alltså)... Tror det är efter det som min nojja började. :-)

/Emma