Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 27 april 2012

Det tog bara 2 månader...


Imorse var det dags. "The moment".

Mellansonen, alldeles snart 4 år gammal, skulle minsann inte sitta ner och kissa. Han skulle STÅ! Som pappa och storebror. Såklart...
När han var klar var det lite droppar på både lår och mage (?) Hur många droppar det blev på toaletten orkade jag inte ens titta efter... Haha!

Hade jag varit föräldraledig ett par månader till kanske han hade suttit ner ett litet tag till i alla fall. Typ tills han hade kunnat SIKTA ordentligt.... ;-)


Nu blir det långledigt. Nästa arbetsdag blir inte förrän onsdag. Skööönt! Ska ni göra något särskilt i helgen?

10 som har tyckt till:

♥ Carina ♥ sa...

Sikta är ju en fördel om man kan när man ska stå och kissa :)

Helgen består av en lugn fredag, trevligheter på lördag och en ännu lugnare söndag, haha
Ha en fin helg!
Kram

Milla sa...

Då blir det ju bra med långledigt för då får ni ju chansen att öva prickskytte hela dagarna :))
Här blir det lite lugnt i början av helgen och kalas i slutet.
Ha det gott! Kram Milla.

Unknown sa...

Detta med pojkar och deras prickkissande... Theo har (tackolov) fått stränga order av doktorn att sitta ned och kissa, för att kunna tömma blåsan ordentligt men han gör det under protest!

Här är det också långledigt med babyshower, dansuppvisningar, Lisebergsbesök mm, mm på schemat!

Ha en härlig helg!

Kram

Shamrock sa...

Jag lyckades få min son att sitta och kissa ganska länge. Ur städsynpunkt var det väldigt bekvämt

Trillingnöten sa...

Hahaha, jag är så glad att jag har en tjej än så länge! Lite vanlig övning och sen är jag redo för en son!

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Jag har tvingat alla famljens män att sitta och kissa. Annars får de städa själva! Det har funkat och tack o lov så är alla tre för lata för att stå (och för att städa) så jag har inget kiss alls på fel ställe :-)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Nej inget särskilt. Barnkalas här idag... och fest för mig ikväll:)
Annars lugnt.
Hoppas du får en skön helg!
Kram!

Joanna Björkqvist sa...

Dessa gossar! ;)

Idag ska vi på vårfest på Skara Stadshotell - det ska bli superkul!

Jag har en liten utmaning till dig! :)

kattiiiiss sa...

Ska bara kurera mig.
Lilltjejen ska på kalas :-)

Förbered dig på många droppar framöver haha. Det där med att sikta rätt kan vara lite knepigt!

Anonym sa...

Pojken här har alltid stått och kissat. Tycker det funkar, antagligen för att jag inte har något att jämföra med. :-)

Lite roligt är det när dottern kommer efter sin storebror, ställer sig framför toa, skjuter fram underlivet och kissar på golvet. :-)

"Jag gör som brorsan!" :-)