Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 29 april 2012

En mus är en mus är en mus.

Nu är det "musöron" till förbannelse utanför hemmets väggar. Vad är det man ska göra då? Beskära? (Noll koll på trädgårdsarbete). 
Och vårt (förvisso förvildade) fläderblomsbuske har slagit ut. Underbart att våren är här. Den smög sig verkligen på det här året. Sakta, sakta, sakta...



Långsamt är bra, har jag hört. Själv sitter jag och funderar på om jag verkligen är förkyld igen, eller om det kan vara pollen...? Men det finns väl knappt något pollen i luften nu? Jag har ju inte varit allergisk tidigare, men har däremot känt av det de åren det har varit mycket!


Egentligen var det tänkt att jag skulle sprungit en sväng idag. Men jag vågar nog fortfarande inte. Det får nog bli en promenad istället. 


Ha en underbar söndag på er!



13 som har tyckt till:

Anna sa...

Nu har jag lärt mig något nytt för jag har aldrig ens hört uttrycket musöron. :)
Ha en härlig söndag du också!

Lady Gaggig sa...

Har hört att man ska klippa rosorna när det kommer musöron på björkarna.
Jag har rosor.
Men vet INTE HUR man ska beskära...Hahaha!
Det blir nog som vanligt....inget beskuret och kaos i buskagen fram i Juni! ;)

Kram på dej!
Moj

Jess sa...

Är som du och har inte koll på trädgårdssaker... hahaha.
Ha själv en härlig söndag!

♥ Carina ♥ sa...

Det där med musöron kan man ju ha koll på men när det ska beskäras och inte, det har jag ingen aning om.
Tror du inte att det fortfarande kan vara pollen i luften? När våren smyger sig på kan det ju räcka länge...
Kram och skön söndag!

Anonym sa...

Det är rosorna man ska beskära. :)

Shamrock sa...

Jag har oxå börjat fundera i de banorna dvs att förkylningen har övergått till allergi...

Villa Frejas bokblogg sa...

När björkarna har musöron ska rosorna beskäras. Lavendel beskärs också med fördel i april. I övrigt är det bra att ta sikte på JAS-månaderna; juli, aug. och sept. när det gäller i stort sett allt annat.

En rask långprommis blir det för mig så snart mannen slutat jobbet och vi ätit middag. Läääängtar!

kattiiiiss sa...

Här är pollensäsongen igång. Har redan startat med både nässpray och ögondroppar.
Skit!

Hoppas att du snart känner dig bättre.
Kram K

Madelein sa...

Hej, jadå riktigt kul. Jag år skriva mer när jag kommer hem!

äppelblomman sa...

Japp när björkarna är som musöron ska du beskära rosorna! Jag för min del hoppas att svärmor har varit o klippt mina när vi kommer hem! Japp hon ville det o då är hon mer än välkommen in i vår trädgård;-)!

Pollen kan man ju få på "äldre" dar! Jonas fick det förra året, han var riktigt dålig...

Nu ska jag utpå en löptur!
Kram K

Milla sa...

Ja nu är det grönt överallt i trädgården, musöron på syrenerna, körsbär och äppelträd och rabarber som kikar fram under bladen. Nej, jag är totalt nollställd ute i trädgården men jag tror inte du beskär nu....eller kanske...äh jag har faktiskt inte en aning :))
Det låter som en allergi men jag vet inte om det är björktider?
Kram

Lilla jag sa...

Jodå det är pollen ute nu :) Börjar tidigt...jag har kännt av det någon månad.

Hemma på våran gata sa...

Jo pollen har det väl varit ett tag nu, hoppas det "bara" e en vanlig förkylning:/
Kram på dig, hoppas du piggnar till snart!!