Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 16 april 2012

Då var det måndag igen...

...och påsklovet är över.
Jag tycker lite synd om barnen som legat i magsjuka i omgångar under ledigheten, istället för att få hitta på skojigheter. Men, men, så kan det vara ibland...
Fördelen (om man nu ska försöka se några sådana) är att barnen varit helt utmattade efter sjukdomstiden, så två nätter i rad har de sovit som små grisar! T.o.m. minstingen har snusat och snarkat så gott. Lovely!  :-)

Imorse var det bara mellansonen som vaknade i ”vanlig” tid, vid ca 06.30. Stora och lilla sonen fick jag väcka strax efter klockan 7. Jag vet inte när det hände sist?! När jag putte på äldsta sonen och sa att han skulle gå upp för det var skola, kom det ett stönande: ”Neeeeej!” underifrån täcker.
Hihi! Det var nog bara en tillfällig svacka, för senast igår kväll tyckte han att det skulle bli roligt att träffa alla kompisar igen.

Idag skiner solen och det ska bli ca +7-8 grader. Jag är lite, lite, pyttelite (intala mig själv) rosslig i halsen, men i övrigt mår jag bra. Det får nog bli en liten löptur efter jobbet. Ja, jag lovar, jag ska lyssna på kroppen! ;-)

7 som har tyckt till:

♥ Carina ♥ sa...

Godmorgon fina!
Här skiner solen idag så det blir (som vanligt) en promenad för mig. Lite tvätt har jag att ta hand om sedan är det brandutbildning på jobbet. Ja den här dan går nog den med ;)
Vad tråkigt att dina kidz varit sjuk under lovet. Mina skulle nog hellre göra bort det under skolveckan (tonåringar du vet, hihi)fast man får ju inte välja sånt...
Ja lyssna på kroppen nu och sköt om dig! ;)
Kram kram

äppelblomman sa...

Här skuttade faktiskt barnen upp imorse, men det var nog bara för att pappa lämnade dom... Jo pappa är ju mycket roligare än mamma;-)

Hoppas inte du blir sjuk nu...Och njut av din runda sen!
KramK

Åsa sa...

Hoppas du får en toppendag!

Bloggande 4barnsmamma sa...

VI var också magsjuka sista delen av lovet! Tvi tvi tvi. Vale.

Carina Sjölund sa...

Gick bra för barnen att kliva upp i morse efter lovet, men om dom var pigg vet i katten :)
Dom skulle nog kunna ha lov flera veckor till *L*

Peppar peppar har vi klarat oss från magsjukan!
Kramen på dig♥

Guldkorn by Elin sa...

Åh nej vad tråkigt att de var sjuka när de var lediga. Skönt att de mår bättre nu i alla fall :)
Hoppas att du kommer ut på en skön runda i eftermiddag!

kattiiiiss sa...

Trötta barn här i morse...
Trött mamma också!

Hoppas att ni slipper magsjuka nu framöver!

Kram