Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 10 april 2012

Vill ni må lite illa?

God morgon! Frukostdags? Sluta läsa! ;-)
Att äta moderkakan efter förlossning kan vara nyttigt enligt nya rön.

Man säger att många däggdjur äter upp moderkakan och man därför bör undersöka om det kan vara bra för människan också.



Alltså, ALDRIG I LIVET! Jag har tittat på moderkakorna efter mina förlossningar. Dessa ”vackra livets träd”. En del kvinnor vill ju inte ens göra det (och det är självklart också ok).
Men att äta den? Skojar ni? Blääää! Var jag inte magsjuk innan så mår jag lite illa nu...


Är ni sugna? ;-)


23 som har tyckt till:

arasen sa...

Njae.. Jag vill nog inte det.. Tyckte inte den var speciellt trevlig att titta på heller.. Och det sägs ju att man äter med ögonen också

Duktiga Tjejen sa...

Jag mår redan konstant illa...

Fast det där är väl inte nya rön? Har hört om moderkakans nyttighet sedan länge. Har hört att vissa BAKAR något av den så att den äts upp... Yaiks.

Trillingnöten sa...

Hahahahahaha! Istället för den där goda mackan och varm choklad man får efter kanske de bjuder på rå moderkaka!!! mohahahaha

oumberligating sa...

Nej jag vill inte må illa, men jag kommer inte göra det heller. Ja, moderkakan är säkert nyttig på många sett, men jag fördrar en rejäl blodig oxfile, egentligen ingen organisk skillnand, men som sagt....!
Fast när min äldsta sonen föddes var det poppis att baka sockerkaka med modersmjölk i...där jag gick med mina telningar så bjöds det frisk på den varan, fast det var mest "flaggbrännarmorsor" som gjorde dylikt, du vet de hemmaklippta me oklippta tånaglar..hm..miljöpartister kallas de visst! (ler) Underbara fördomar jag har va? Ingen rök utan eld...eller...? (ler)
Ha en fin fortsatt vecka!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

♥ Carina ♥ sa...

Nä men f*n! Jag vet att du varnade men jag kunde inte låta bli att läsa. Frukosten slog en volt i magen nu kan jag säga... ;)
Kram

kattiiiiss sa...

Ursäkta uttrycket men fy fan!
Usch aldrig!!

Har redan käkat :-)

Kram

Malla sa...

alltså jag vart inte så äcklad, jag hade nog kunnat äta en köttbit samtidigt haha :D
men äta moderkaka - nä tack. Fast samtidigt, om man tänker på all skit man får i sig kanske det skulle vara bra för kroppen med lite...usch. Nej.

Nett sa...

Jag ryser, skull eladrig falla mig in att äta den.. Tur det att man har uppnått en ålder som säger: Inga fler barn här :)

Carina Sjölund sa...

Nej tack, jag står gärna över :)
Kramen♥

life.love.baking sa...

nej tack. usch och fy!

Susjos sa...

Hihi..bild från mitt jobb ju! Men nej, inte ofta någon vill äta den ! Nån gång vill de ta med den hem och plantera i trädgården, men det är oxå ovanligt!

En gång var det en man från Nya Zeeland (från någon stam) som ville pga traditionen BITA av navelsträngen,och det gjorde han!!!!
vad sägs om det?!

Mallan sa...

Jodå, det finns en hel del som tycker det är smaskens att äta upp dem ;-) Det var sådana som man såg äta sina egna snorkråkor när man gick i skolan vettu ;-) Kram

Västgötskan sa...

Trillingnöten:
Haha! Vilket nedbyte det hade varit! ;-D

Susjos:
Är det?? Vad roligt. Jag lånade bilden från artikeln DN hade i tidningen. :-)

Bita av navelsträngen?! Oj, imponerande! :-O

Anonym sa...

USCH! ÅH FY!

Katarina sa...

Nej fy fasen... Det är jag inte alls sugen på!
Vi skojade då jag var gravid, då en av mina vänner tyckte att den skulle ätas.
Jag frågade barnmorskan om de kunde marinera den lite då min kompis snart skulle dit och äta upp den. Lite skönt att skratta i den stunden.

Härligt med fina motljusbilder och HÄRLIGT med ny design. Fint det blev!

Joanna Björkqvist sa...

Hu, så läbbigt! Jag som inte ens äter kött kan ju inte äta upp delar av mig själv...? Hu!

madelein - mamma till sex sa...

Och här satt jag med ett glas rödvin :P
Nä, jag är glad att jag steriliserat mig för då behöver jag inte ens fundera över det ;)

Nyckelpigan sa...

No way in hell! Har dock hört talas om folk som ätit upp den efteråt.. "hulk" "hulk"

Bloggande 4barnsmamma sa...

Gräva ner den i trädgården har man ju hört talas om... nog så långt jag kan sträcka mig!

Villa Frejas bokblogg sa...

Mmm, typ jättesugen :P

Cissi sa...

tror jag hoppar det...

och ja, the notebook går alltid hem... ;)

Anonym sa...

Hm, i en köttgryta med grönsaker och rödvin och potatisgratäng till kanske det skulle smaka bra. Om man var lyckligt ovetande om vad man stoppade i sig alltså!

Jempa sa...

Å fy fan. Men Tom Cruise snackade ju om det här för flera år sen så kanske han var nåt på spåret.. :)